استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران گفت: تربیت اشخاص کارآمد و پویا در عرصه های مختلف جهت جایگزینی و گماردن افراد صاحب نظر ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال جلالی زاده روز شنبه در مراسم تکریم و نکوداشت پروفسور سید اسعد شیخ الاسلامی در سنندج با بیان اینکه چنین مراسمی افزون بر شادی و سرور، حزن و اندوه را طنین انداز می کند، افزود: بی گمان خرسندی بواسطه قدردانی از منزلت والای چهره های علمی و ادبی صورت داده می شود و پریشانی حال نیز به فقدان افراد توانمند و صاحب سبک و ایده در عصر نوین بروز یافته است.

وی اظهار داشت: پرورش و تربیت اشخاص نامی و کاربلد از سوی پروفسور شیخ الاسلامی و ادای دین به تاریخ این خطه از جمله دستاوردی است که ایشان به آن مبادرت ورزیدند.

جلالی زاده، شمار چهره‌های شاخص کردستان و بویژه شهر سنندج را در عصر حاضر محدود خواند و گفت:  در ۴۰ سال پیش شهر سنندج با عالمانی چون آیت الله مردوخ، ملا مفتی ها، گرجی ها، مجتهدی ها و شیخ الاسلامی ها به مرحله کمال و فضائل دینی دست می یافت،اما متاسفانه در حال حاضر حضور چنین عالمانی رو به کاهش است.

جلالی زاده نگاه عالمان دین را در امور مذهبی وسیع و گسترده توصیف کرد و گفت: به رغم اینکه نظر مسئولان دولتی در مرکز به کردستان باز و مبسوط است اما نگرش مسئولان استانی تنگ نظرانه است چرا که از توسعه مدارس دینی و مذهبی ممانعت به عمل می آید.

وی ادامه داد: در گذشته بواسطه احترام و تکریم حاکم بر جامعه چهره های اثرگذار بروز و ظهور می یافتند اما امروز بستر لازم برای تربیت و تحویل افراد توانمند در استان امکان پذیر نیست.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.