به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز چهارشنبه در نشست با مسئولان جمعیت هلال احمر شهرستان به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر اظهار کرد: این جمعیت وظیفه آموزش و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه را بر عهده دارد.
وی افوزد: با توجه به اینکه سروآباد یکی از شهرستان های حادثه خیر استان کردستان است، آموزش و آگاه سازی صحیح افراد می تواند میزان خسارت و تلفات جانی و مالی را در زمان وقوع حادثه به حداقل برساند.
دادور تاکید کرد: سال گذشته شاهد وقوع چند زمین لرزه در سطح شهرستان بودیم که باعث خسارت مالی در برخی از روستاها شد که اگر بتوانیم مردم را برای مقابله با حوادث آموزش دهیم، خسارت ها نیز به صورت محسوسی کاهش پیدا می کند.
فرماندار سروآباد از احداث پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با پیگیری های مسئولان و نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی این پایگاه در روستای ژریژه مرکز دهستان ژریژه در بخش مرکزی در مسیر اصلی سروآباد - مریوان - کامیاران به منظور امداد رسانی به موقع ساخته می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر سروآباد نیز به کمک های این جمعیت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و 460 میلیون ریال در سر فصل های مختلف توسط جمعیت هلال احمر سروآباد در راستای مقابله با بحران، بلایای طبیعی و غیر طبیعی پرداخت شده است.
هاشم رمضانی افزود: این کمک ها در سر فصل های زلزله، آبگرفتگی، آتش سوزی، حمایتی شامل دارو و درمان نیازمندان و حق الزحمه امدادگران جاده ای و کشیک اداری بوده است.
وی از اجرای طرح خادم در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: 930 خانوار در اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در سروآباد برای آمادگی در مواقع وقوع زلزله به صورت چهره به چهره آموزش داده می شوند.
به گفته وی، این طرح از بهمن 96 آغاز و تا بهمن 97 ادامه خواهد داشت.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیت 48 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.