به گزارش ایرنا، اصغر نجاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به ضرورت حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از کارگران تاکید کرد و افزود: کارگران همواره از شرایط حاکم بر فضای کارگری و کارفرمایی رنج می‌برند و نبود امنیت شغلی از چالش‌های اساسی این قشر است.
وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم برای رفع مشکلات جامعه کارگری همت بیشتری به خرج دهند، ادامه داد: قراردادهای موقت و توجه نکردن جدی به قانون کار در هنگام عقد قرارداد، قراردادهای سفید امضا و ممانعت از تجمع های کارگری و اعتراضات صنفی از جمله مصادیق کم‌لطفی و ناامنی شغلی در جامعه کارگری است.
نجاری با بیان اینکه حدود 11 میلیون نفر از بیمه شدگان رسمی تامین اجتماعی متعلق به جامعه‌ی کارگری است، اظهار کرد: صندوق تامین اجتماعی تبدیل به لقمه‌ چرب و نرمی برای برخی‌ها شده که عرصه‌ اقتصاد کارگری را به نفع این صندوق برش می‌دهد بنابراین ضروری است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این چنینی اهتمام ویژه‌ای در نهاد قانونگذاری کشور داشته باشند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان به ضرورت تلاش برای افزایش سهم کارگران از تولید اشاره کرد و گفت: سهم کارگر از قیمت تمام شده‌ تولید از 17 درصد در سال 82 به پنج درصد در سال 96 رسید که این فاصله‌ی کمی نیست و جا دارد برای جبران آن تلاش مضاعفی شود.
وی افزود: هم اکنون حدود 13 میلیون کارگر در کشور وجود دارد که با احتساب خانواده‌های آنان، بیش از 50 درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند.
نجاری با بیان اینکه بخش مهمی از تولید و پیشرفت اقتصادی بر دوش جامعه‌ی کارگری است، خاطرنشان کرد: حمایت از کار و کالای ایرانی در گرو حمایت از جامعه کارگری است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه استیفای حقوق قانونی کارگران، ارتقای سطح بهره‌وری، آموزش و ارتقای مهارت و افزایش مشارکت کارگران در فعالیت‌های عمومی و اجتماعی از اهداف و رسالت های خانه کارگر است، گفت: ما خود را ملزم و مکلف به پیگیری و تحقق مطالبات صنفی و قانونی کارگران می‌دانیم تا در پرتو آن‌ در امر تولید و بهره وری نقش موثری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خانه‌ کارگر استان زنجان هم اکنون بیش از 11 هزار نفر عضو دارد، افزود: تنها درآمد این تشکیلات از مجرای حق عضویتی است که توسط اعضا پرداخت می‌شود.
نجاری تصریح کرد: از آنجایی که دولت تدبیر و امید نگاه حمایتی به جامعه‌ کارگری دارد امیدواریم ارگان‌های ذیربط حمایت ویژه‌ای از این تشکل صنفی خانه کارگر و جامعه‌ی کارگری داشته باشند.
روز نخست ماه می میلادی مصادف با 11 اردیبهشت به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.