جلال قلعه شاخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فراخوان تولید آثار ویدئویی، گرافیکی و متنی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی با تأکید بر کاهش مصرف مواد مخدر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شد.
وی اضافه کرد: این فراخوان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی و با هدف اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی در این حوزه و حمایت از تولید آثار ویدئویی، گرافیکی و متنی انجام شد.
وی اظهار کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق حاد بحرانی و ناهنجاری های اجتماعی از جمله موضوع آثار این فراخوان است.
به گفته وی اصحاب فرهنگ و هنر می توانند ایده ها و طرح ها خود را به دبیرخانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ارائه کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: آثار ویدیویی (یک دقیقه ای) شامل نماهنگ و انیمیشن، پیام گرافیکی و کارتونی (کاریکاتور)، پیام متنی شامل طراحی پیام های هشداردهنده، اطلاع رسانی و (اینفوگرافیک) است.
قلعه شاخانی گفت: هر گونه تولید و انتشار محتوا در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی باید بر اساس شاخص های تولید آثار باشد که این شاخص ها به 2 بخش اصلی شامل شاخص های تاکیدی و اجتنابی تقسیم می شود.
وی مولفه های اجتنابی را دربردارنده پرهیز از هر گونه بیان و به تصویر کشیدن واضح و روشن شیوه های دسترسی و استعمال سیگار، مواد و الکل، رفتارها و ابزارهای خشونت آمیز، روابط غیرمتعارف و دوستی های ناسالم دختر و پسر در مهمانی ها و مکان های آموزشی، خرده فرهنگ های بزهکارانه، پیام های ناامیدی و القای یاس و تحقیر به مخاطبان، محتوای مبتنی بر سیاه نمایی نسبت به مراجع قضایی، انتظامی و متولیان بخش سلامت کشور و پرهیز از توصیه ها، شعارها و پیام های کلیشه ای، تکراری و تبلیغی برشمرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به مولفه های تاکیدی گفت: مولفه های تاکیدی نیز بر پیامدهای فردی و اجتماعی هر یک از آسیب های اجتماعی یادشده در عوامل خطرزا، رفتارهای اجتماعی سلامت و مهارت های زندگی مانند مهارت نه گفتن، تفکر انتقادی، ویژگی های شخصیتی جوانان و اهمیت آن در توسعه کشور، مسیرهای موفقیت و امید بخش پیش روی جوانان و نسل آینده، بیان واقعی، دقیق و درست مشکلات فعلی جوانان از زبان خودشان، ارزش ها و عناصر فرهنگی مشترک با رویکرد ایجاد همبستگی و همدلی اجتماعی مبتنی بر توسعه محلی است.
وی افزود: این مولفه ها بر ایجاد احساس تعهد و تعلق خاطر به محیط های مختلف زندگی مانند خانواده، مدرسه و اجتماعی، افزایش و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی در پیروزی بر مشکلات و توجه به شاخص ها، مولفه ها و عناصر فرهنگی و قومی و بهره گیری از ظرفیت های موجود بومی تاکید دارد.
قلعه شاخانی با بیان اینکه 30 اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار برای این فراخوان اعلام شده است، خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به دبیرخانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنند ج و یا به آدرس الکترونیکی kordestan@farhangmail.ir ارسال کنند.
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.