رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کُردستان نسبت به آبگرفتگی معابر در این استان بر اثر بارندگی باران هشدار داد.

به گزارش ایلنا، بهرام چاره خواه با اعلام این خبر گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این سامانه بارشی که از عصر دیروز وارد آسمان استان شده تا روز شنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: در این مدت به طور متناوب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق روی خواهد داد و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می‌شود که اوج فعالیت این سامانه روز پنجشنبه تا صبح جمعه است.

رئیس اداره پیش بینی هوای کردستان با اشاره به اینکه بارش‌ها در نیمه غربی استان، مریوان، دزلی، سروآباد و اورامانات و پالنگان، بیشتر از نیمه شرقی استان خواهد بود، اظهار داشت: احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق غربی استان در این ایام وجود دارد.

 به گفته چاره خواه با فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین بارش استان در سنندج به مقدار ۱۵ میلی متر، قروه ۱۱ و بیجار ۵ میلی متر گزارش شده است.

از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از مهر سال گذشته تاکنون ۴۵۹ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با ۴۱۶ میلی متر سال گذشته ۱۰.۴ درصد و در مقایسه با ۴۵۶ میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت یک درصد افزایش دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.