استاندار کردستان ضمن تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر راه‌آهن سنندج- همدان، گفت: تمام تلاش خود را صرف تحقق این مهم می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در جریان بازدید از قطعه دوم راه‌آهن همدان- سنندج با بیان اینکه ۳۲۰ کیلومتر از پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کردستان واقع شده، افزود: عمده چالش فراروی این پروژه بلاتکلیفی برخی قطعات، کمبود اعتبار و بعضا مشکل رفع معارض است.

وی اظهار داشت: در بازدید معاون راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف هرچه سریع این پروژه تاکید شد و مقرر شد بخشی از مسیر، امسال به بهره برداری برسد.

مرادنیا پروژه راه آهن سنندج- همدان را دارای اهمیت دانست و گفت: بخش قابل توجهی از زمان خود را به پیگیری تامین اعتبارات و سلسله نشست‌هایی پیرامون این مهم با وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه در راستای کمک‌رسانی داشته‌ام.

استاندار کردستان عنوان کرد: امیدواریم ظرف دو سال آینده با پیگیری های جدی که در حال انجام است راه آهن را در کردستان داشته باشیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس نیز راه و زیرساخت مربوط به آن را از ارکان توسعه قلمداد کرد و افزود: کردستان در سنوات گذشته درگیر نزاع و جنگ بوده از این جهت نگاه ویژه به استان نیاز و بلکه ضروری است.

علی‌محمد مرادی جاده‌های استان را فاقد استاندارد دانست و افزود: به‌واسطه نظارت و بازرسی ضعیف مسئولان از وضعیت زیرساخت جاده‌ها هر سال شاهد وقوع تصادفات ناگواری در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: با اقدامات اندک و محدود پیشرفتی حاصل نخواهد شد لذا توجه و نگاه همه جانبه می تواند ثمر بخش واقع شود.

مرادی عملکرد وزارت راه‌وشهرسازی را در حوزه روستایی مثبت ارزیابی کرد و گفت: آسفالت و بهسازی ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان برای رشد و تعالی سازنده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.