به گزارش خبرنگار ایرنا، این کارگزاری به عنوان دویست و چهلمین شعبه در کشور و با هدف واگذاری ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی به بیمه شدگان توسط بخش خصوصی در بلوار کردستان شهر سنندج با ظرفیت ایجاد 10 شغل مستقیم ایجاد شده است.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کردستان در حاشیه بهره برداری از این شعبه کارگزاری گفت: بهره وری در زمینه کارآفرینی انتظاراتی است که دستگاه ها و نهادها باید در راستای اجرای آن حرکت کنند.
حسین فیروزی اظهار کرد: این کارگزاری علاوه بر اینکه سهولت در ارائه خدمات به جامعه هدف را در برنامه کاری خود قرار داده، باعث ایجاد اشتغال نیز شده است.
وی همچنین به ورود دستگاه ها برای تحقق دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: خدمات الکترونیکی که سازمان تامین اجتماعی ارائه می کند نشان از ورود جدی این سازمان نسبت به تحقق این هدف است.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان نیز در این مراسم گفت: کارگزاری ها به عنوان دفاتر خدماتی این سازمان، خدماتی چون صدور دفترچه، تامین اعتبار، دریافت لیست های بیمه، تهیه دیسکت های بیمه، پرینت سوابق، فیش حقوقی و بسیاری از امور بیمه ای را انجام می دهند.
صلاح قریشی اظهار کرد: این دفاتر برای کم کردن تصدی گری دولت و ارائه خدمات مطلوب تر به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان و در راستای واگذاری خدمات به بخش خصوصی ایجاد شده است.
وی یادآور شد: ارائه تمام خدمات در دفاتر کارگزاری بصورت رایگان و بدون دریافت وجه انجام می شود و هزینه امور انجام شده توسط تامین اجتماعی تامین و به بخش خصوصی پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه هم اکنون سه کارگزاری در شهرستان های سنندج (شبعه اول و دوم) و سقز راه اندازی شده است، گفت: راه اندازی پنج کارگزاری دیگر در شهرستان ها با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار است.
قریشی اظهار کرد: کارگزاری های جدید در مریوان، بانه، کامیاران، بیجار و قروه مجوز فعالیت گرفته اند و بزودی خدمات رسانی به بیمه شدگان را آغاز می کنند.
به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی کردستان دارای 10 شعبه رسمی، چهار شعبه اقماری، 2 کارگزاری است و به 616 هزار بیمه شده زیر پوشش خدمات رسانی می کند.
از مجموع آمار افراد بهره مند از خدمات تامین اجتماعی استان کردستان، 206 هزار نفر بیمه شده اصلی، 29 هزار نفر مستمری بگیر و سه هزار و 300 نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.
سال گذشته در هر ماه 36 میلیارد تومان پرداختی به تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت خود داشتیم که مجموع پرداختی های در طول سال گذشته 477 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.
بیمه تامین اجتماعی در سال 1309 با تشکیل صندوق ادارات و طرق در کشور تاسیس شد و در سال 1338 نیز با عنوان بیمه های تامین اجتماعی در کردستان فعالیت خود را آغاز کرده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.