به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عطاالله فرهادی در مراسم روز شوراها اظهار کرد: حل بسیاری از این مشکلات نیازمند همفکری، همکاری و همراهی نخبگان و مردم با مسئولان است.
وی با بیان اینکه در یک مسیر حرکت کردن شوراها تنها راه رسیدن آنها به اهداف و برنامه هایشان است، افزود: از آنجا که تفاوت دیدگاه و نظر امری عادی و برای پیشرفت هر جامعه ضروری است آنچه که باعث ناکارآمدی شوراها می شود جناح بازی و دو دستگی است.
فرهادی با اشاره به اهمیت شوراها در روستاها برای پیشرفت و آبادانی مناطق روستایی تاکید کرد: اعضای شوراهای روستایی مهمترین مشاوران فکری برای مسئولان و اجرا کنندگان اهداف دولت در روستا هستند.
معاون فرماندار کامیاران به اهمیت زندگی کردن شهرداران و شوراها در محل فعالیت خود برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: شوراهای شهر باید پیگیر مساله استقرار و اسکان شهردار در کوتاهترین زمان باشند.
وی در خصوص پرداخت حق جلسه شوراهای روستاها گفت: این مساله باید در لایحه بودجه سالانه بخشداری گنجانده شود و پس بررسی در صورت امکان به شورای روستاهای که درآمد زایی بالای دارند، پرداخت شود.
امام جمعه کامیاران هم در این مراسم با اشاره به اینکه معماری شهری مناسب نیست، گفت: معماری شهر به جای رفتن به سوی ایرانی - اسلامی به سمت مدل های غربی رفته است.
حجت الاسلام علی اشرف علیمحمدی با بیان اینکه ایران هر چیزی که دارد از اسلام است و قبل از آن چیزی نداشته است، افزود: شوراها و شهردار کامیاران با استفاده از معماری اسلامی، استفاده از المان ها و نمادهای متناسب با فرهنگ اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی خدمت به مردم را بزرگترین افتخار و وظیفه سنگینی بر دوش شوراها دانست و تاکید کرد: شوراها باید در راستای عدالت محوری، کاهش فاصله طبقاتی در شهر، تاکید بر کارهای علمی، مطالعاتی و خرد جمعی، شناسایی نخبگان و همکاری با آنها، مبارزه جدی با فساد و انجام کارهای عام المنفعه حرکت کنند.
در این مراسم از اعضای شورای شهر و پنج نفر از شوراهای نمونه روستایی شهرستان کامیاران با اهدای لوح، تقدیر شد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
/9102/7349
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.