به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی بانوان عضو شوراهای اسلامی اظهار کرد: در این استان، زنان توانمند زیادی هستند که می توانند در عرصه های مدیریتی فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه عدم شناخت موجب شده تاکنون از این افراد در پست های مدیریتی بهره نبریم، افزود: قطعا با شناسایی این نیروها از توان آنان در جایگاه های مختلف مدیریت استان بهره خواهیم برد.
استاندار کردستان با بیان اینکه در جامعه ای که عدالت برقرار است تبعیض میان زن و مردم بی معنی است، تاکید کرد: باید امکاناتی که برای مردان وجود دارد برای زنان نیز باشد و هیچگونه تفاوتی میان این دو نباشد.
مرادنیا با تاکید بر فراهم کردن امکانان رفاهی برای زنان در تمام شهرستان ها، از بانوان عضو شورا خواست مشکلات زنان کارآفرین شهرهای خود را شناسایی و به فرمانداری ها یا استانداری اعلام کنند.
وی همچنین با اشاره به مشکلی که در زمینه پارک بانوان سنندج وجود دارد، گفت: مشکل این پارک باید بررسی شود و اگر جای آن مناسب نیست جای دیگری برای آن در نظر گرفته شود‌.
استاندار کردستان قول مساعد داد، مسایل و مشکلات حوزه بانوان استان در زمینه های مختلف را پیگیری کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: بانوان همواره نقش تاثیرگذاری در جامعه داشته اند هر چند این نقش در طول تاریخ سرنوشت متفاوتی داشته اما کسی نمی تواند منکر حضور موفق این قشر در عرصه های مختلف باشد.
امیر قادری افزود: در کشور ما این حضور با شتاب بیشتری از گذشته دنبال شده و هیچگاه موجب فاصله گرفتن بانوان از ارزش های ملی، دینی و معنوی نشده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند بنابراین می طلبد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند و از استعدادها و توانایی های آنان بیشتر استفاده شود.
معاون استاندار کردستان یادآور شد: بانوان ما باید با توجه به توانمندی هایی که دارند در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و مشارکت در اداره امور کشور بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
وی اضافه کرد: واقعیت جایگاه بانوان با حقیقت آن فاصله دارد هر چند رگه هایی از امیدواری در این زمینه وجود دارد و نقش زنان در پست های مدیریتی بیشتر شده اما باید این حضور پررنگ تر باشد.

**سند توسعه امور زنان و خانواده تدوین می شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این نشست با اشاره به تدوین سند توسعه زنان گفت: این سند نقشه راهی برای ما است و در آن آسیب های حوزه بانوان شناسایی و بسیاری از مطالبات پیگیری می شود.
لیلا آژیر همچنین به اختصاص 30 درصدی پست های مدیریتی به بانوان اشاره کرد و افزود: در این زمینه در استان اقدامات مناسبی انجام شده است.
وی اظهار کرد: نیم درصد اعتبارات استانی به اداره کل امور بانوان و خانواده اختصاص پیدا کرده که گام مثبتی است و با این تخصیص، بسیاری از مشکلات و مطالبات حوزه زنان برطرف می شود.
آژیر در ادامه با انتقاد از اینکه در هیچ کدام از شهرهای استان پارک ویژه بانوان نداریم، از زنان عضو شوراها خواست این مهم را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان احداث بازارچه های خود اشتغالی زنان را یکی دیگر از مطالبات این قشر اعلام کرد و گفت: حدود چهار سال است که پیگیر راه اندازی این بازارچه هستیم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در زمینه زنان فرهنگی است و در این حوزه با باورها و تغییر باورها سر و کار داریم، افزود: انتظار می رود در مجلس آینده زنان در کسب کرسی نمایندگی موفق عمل کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز با بیان اینکه تنها با برگزاری همایش و جلسه نمی‌توان مشکلات حوزه زنان را رفع کرد، گفت: باید برای رفع موانع و مشکلات موجود طرح و ایده ارائه داد.
در این نشست همچنین تعدادی از بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان برخی از مشکلات و مسایل حوزه انتخابیه خود را بیان کرده و از استاندار کردستان خواستند برای حل این مشکلات کمک کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.