هیوا رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون چهار هزار صندوق فلزی در سطح معابر استان وجود دارد که این تعداد امسال به 2 هزار و 400 صندوق کاهش پیدا می کند.
وی هدف از کاهش تعداد صندوق های صدقات در سطح معابر و خیابان ها را کاهش هزینه ها و سوق دادن جمع آوری کمک های مردمی به سمت روش های الکترونیکی و نوین اعلام کرد و افزود: با این روش، کمک های مردمی در کمترین زمان ممکن بدست نیازمندان می رسد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تاکید کرد: در این طرح صندوق های فلزی قدیمی آسیب پذیر، کم بازده و مواردی که بدرستی جانمایی نشده اند از سطح معابر و خیابان های استان جمع آوری می شود.
رحیمی با اشاره به جمع آوری کمک 20 میلیارد ریالی از طریق صندوق های صدقات در سال گذشته یادآور شد: پنج میلیارد و 500 میلیون ریال از این میزان کمک از صندوق های تعبیه شده در معابر جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: 13 میلیارد ریال از کمک های جمع آوری شده در سال گذشته نیز از طریق صندوق های خانگی و مابقی نیز از طریق صندوق های موجود در مراکز درمانی، موسسات، ادارات و دیگر اماکن بوده است.
به گفته وی، 400 میلیون ریال از کمک های جمع آوری شده نیز از طریق الکترونیکی و روش های نوین جمع آوری شده بود.
رحیمی افزود: کمک های جمع آوری شده در زمینه های مختلف درمانی، مسکن، اشتغال، وام ضروری و ازدواج نیازمندان هزینه شده است.
هم اکنون در استان چهار هزار صندوق بزرگ، سه هزار صندوق متوسط و بیش از 70 هزار صندوق کوچک خانگی به منظور جمع آوری صدقات مردم خیر و نیکوکار وجود دارد.
بیش از 45 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات متنوع این نهاد بهره مند می شوند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.