به گزارش ایرنا، این مسابقات به مدت سه روز (9 تا 11 اردیبهشت) در سالن آزادی سنندج برگزار می شود و کردستان با تیمی 16 نفره در این رقابت ها شرکت دارد ضمن اینکه 21 داور و 11 نفر عوامل اجرایی فدراسیون هم کار قضاوت و نظارت بر این بازی ها را برعهده دارند.
این مسابقات با هدف توسعه و گسترش این ورزش و آشنایی بیشتر مردم با کبدی برگزار می شود ضمن آنکه چهار بازی از این رقابت ها بطور مستقیم از شبکه استانی کردستان پخش خواهد شد.
براساس اعلام هیات کبدی کردستان، رقابت های بانوان نیز در رده جوانان از 12 اردیبهشت در سالن آزادی سنندج و پس از پایان رقابت های آقایان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، کبدی یا همان زو یک بازی ایرانی و اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی است. این بازی نیاز به قدرت و مهارت داشته و کاملا ساده و کم هزینه است.
کبدی یک بازی بیرون سالنی و سالنی پر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.
هم اکنون ورزش کبدی در تمام نقاط ایران معروف است و در مسابقات آسیایی سال 1982 به صورت نمایشی برگزار شد اما پس از آن در ردیف‌ رشته های رسمی بازی های آسیایی قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران از قدرتمندترین تیم ها در این رشته در آسیا و جهان محسوب می شود.
حدود 150 ورزشکار کبدی کار سازمان یافته و بیمه شده در کردستان فعالیت دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.