به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز دوشنبه در دهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این شهرستان اظهار کرد: ساخت مدارس خیرساز در روستاهای تخان، ویسیان، احمدآباد و روآر به پایان رسیده و مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: ساخت 6 مدرسه در روستاهای رزاب، ذکریان، بلبر، بندول، بیساران و مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا (س) شهر سروآباد نیز در دست انجام است ضمن اینکه مدارس بیساران و شهر سروآباد با مشارکت بنیاد برکت ساخته می شود.
دادور با تقدیر از خدمات و زحمات خیرین مدرسه ساز تاکید کرد: با توجه به کمبود اعتبار دولتی و مشکلات آموزش و پرورش در ارتباط با فضاهای اموزشی، ورود خیرین و توانمندان جامعه از نظر مالی به این حوزه ضروری است.
وی به مهمترین مشکلات آموزشی شهرستان سروآباد نیز اشاره کرد و گفت: مدارس تخریبی، فرسوده و نیازمند تعمیر و همچنین کمبود فضای آموزشی در برخی از روستاها از مهمترین این مشکلات است که در این راستا نیازمند کمک و مساعدت خیرین هستیم.
دادور یادآور شد: در تعالیم اسلامی مسلمانان به نوعدوستی و کمک به یکدیگر سفارش شده اند و بدون تردید امر مدرسه سازی از اجر و ثواب زیادی نزد خداوند متعال برخوردار است.
مدیر آموزش و پرورش سروآباد نیز فراهم کردن فضای آموزشی ایمن و مجهز، برقراری عدالت آموزشی و حمایت مادی و معنوی از دانش آموزان خوابگاهی را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز اعلام کرد.
محمد عزیزی بر ضرورت تجهیز و تعمیر مدارس فرسوده در سطح شهر و روستاهای تابعه تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی با توجه به کمبود اعتبارات دولتی بدون کمک و همراهی خیرین و مردم نیک اندیش امکان تحقق این اهداف ممکن نیست و نیازمند ورود خیرین در این عرصه هستیم.
ابراهیم حسامی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات خیرین مدرسه ساز در جهت گسترش فرهنگ مدرسه سازی و ساختن خانه دوم برای دانش آموزان از فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان سروآباد تقدیر کرد.
شهرستان سروآباد با 48 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.