به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در اولین جلسه کمیسیون بانک های استان در سال ٩٧ ضمن اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: بخشی از تحقق این شعار بر عهده بانک هاست که می توانند با کمک به تقویت تولید داخلی در رفع مشکلاتی از جمله بیکاری، خروج ارز از کشور و واردات بی رویه کالا موثر باشند.
وی خواستار مساعدت و توجه ویژه بانک ها به حمایت از واحدهای تولیدی استان شد و افزود: بانک ها باید کمی ریسک پذیر باشند چون آینده اقتصادی کشور به تقویت تولید داخلی بستگی دارد.
استاندار کردستان به گله مندی مدیران و مجریان طرح ها از عدم پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده در قالب اشتغال فراگیر و مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که امروز در عرصه تولید فعالیت دارند ایثارگرند و باید بانک ها با آنها همراهی کنند تا سر پا بمانند.
مرادنیا جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر برای تولید کنندگان در کردستان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: پایین بودن نسبت مصرف به منابع بانک ها نشانه انقباضی بودن بانک ها است.
وی گفت: توقع داریم در روند کار بانک ها تغییر ایجاد شود و با جذب سهم 10 هزار میلیارد ریالی استان، گامی در راستای رفع بیکاری در کردستان برداشته شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه آماده پیگیری و کمک در راستای رفع مشکلات بانک ها هستیم، اضافه کرد: از سوی مدیریت بانک ها کم کاری صورت نگرفته اما باید راهکاری برای رفع مشکلات و افزایش پرداختی ها اندیشیده شود.
به گزارش ایرنا، دولت در سه حوزه منسجم برای رفع مشکلات اشتغال در کشور به صورت ویژه ورود کرده است، سهم استان کردستان از اشتغال فراگیر 6 هزار و 420 میلیارد ریال، اشتغال روستایی 2 هزار و 600 میلیارد ریال و مشاغل خانگی 335 میلیارد ریال است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.