خلیل رنجبر روز چهارشبنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کتابخانه در راستای بهبود کیفیت آموزش و تسهیل فعالیت های کمک آموزشی دانش آموزان روشندل و کم بینای استان راه اندازی شده است.
وی افزود: در این کتابخانه فایل ها از جمله کتاب های درسی و کمک درسی به خط بریل برای نابینایان و خط درشت و فایل صوتی برای کم بینایان تبدیل شده و در اختیار مدارس سطح استان حتی دورترین روستاها قرار می گیرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اکثر کتاب های موجود در این کتابخانه در مدارسی که دانش آموز آسیب دیده، بینایی دارند توزیع می شود بنابراین کتاب های زیادی در داخل قفسه های این کتابخانه وجود ندارد.
رنجبر با بیان اینکه این کتابخانه دسترسی دانش آموزان نابینا و کم بینا به منابع درسی را آسان کرده و کیفیت آموزشی آنان را بهبود می بخشد، اظهار کرد: در اینگونه کتابخانه ها امکانات مختلفی از جمله کتاب های گویا، تجهیزات صوتی، کتاب های برجسته نگار و نرم افزارهای مخصوص نابینایان فراهم است.
به گفته وی درسطح استان خدمات آموزشی حمایتی از جمله توزیع کتب صوتی آموزشی و کمک آموزشی با هدف ترغیب و تشویق افراد نابینا و کم بینا به ادامه تحصیل به بیش از 100 دانش آموز آسیب دیده بینایی ارائه می شود.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه 9 هزار و 980 دانش آموز با نیازهای ویژه(استثنایی) در مدارس عادی و مدارس ویژه این استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: 6 هزار و 700 نفر از این دانش آموزان با نیازهای ویژه استان دیرآموز بوده و در مدارس عادی دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
وی افزود: یک هزار و 960 نفر نیز در بخش تلفیقی - فراگیر شامل دانش آموزان نابینا، ناشنوا، کم بینا، کم شنوا، جسمی حرکتی و اختلالات یادگیری هستند و در مدارس عادی تحصیل کرده و از ما خدمات لازم را دریافت می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: یک هزار و 320 نفر از این تعداد دانش آموز با نیازهای ویژه استان را کم توانان ذهنی تشکیل می دهند که در 48 مدرسه ویژه مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته 218 دانش آموز، دیرآموز در سطح استان به صورت تلفیقی - فراگیر از خدمات آموزشی و پرورشی بهره مند شدند که از این تعداد، 152 نفر موفق به گذراندن دوره شدند، 46 نفر نیاز به خدمات جبرانی و 20 نفر نیز نیاز به ارزیابی مجدد داشتند.
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.