سردارکیومرث شیخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طول یکسال گذشته یک میلیون و 203 هزار و 447 پاکت سیگارت خارجی، 254 هزار و 831 لیتر مواد سوختی و چهار میلیون و 753 هزار و 657 عدد مواد محترقه توسط مرزبانان کشف و ضبط شد.
وی افزود: سال گذشته همچنین 413 هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی، 24 هزار و 530 دستگاه تلفن همراه و متعلقات مربوطه، 243 هزار و 810 قلم داروی قاچاق و 649 دستگاه لوازم صوتی تصویری کشف شد.
فرمانده مرزبانی کردستان گفت: سال گذشته همچنین 231 قاچاقچی و 553 ترددکننده غیرمجاز دستگیر و 177 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده است.
وی در ادامه با اشاره به نقش مرزبانی در تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، افزود: اجرای موفق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در گرو مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا و ارز است و مرزبانی برای تحقق این مهم تلاش می کند به شعار سال جامه عمل بپوشاند.
سردار شیخی اظهار کرد: مرزبانی کردستان در راستای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاءهای مرزی و بحث انسداد مرز را در طول 227 کیلومتر نوار مرزی استان با جدیت در دستور کار خود قرار داده و با استقرار پاسگاه ها و برجک های مرزی، تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالاهای ممنوعه از مبادی غیررسمی بکار می گیرد.
به گزارش ایرنا، کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.
3020/7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.