مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان روز چهارشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقه در پنج محور شامل جاذبه های گردشگری، کودک و نوروز، سفره های نوروزی، آیین و رسوم نوروز و اماکن تاریخی برگزار خواهد شد.
تیمور خالدی با بیان اینکه عکس ها باید مربوط به محدوده جغرافیایی شهرها، روستاها و مناطق کُردنشین باشد، افزود: موضوع عکس ها باید در محورهای اعلام شده و مربوط به نووز 97 باشد.
وی یادآور شد: عکس‌ها علاوه بر کیفیت و ساختار تکنیکی مورد نظر باید جنبه هنری و فاخر داشته باشد و جدای از دارا بودن ارزش‌های بصری و حرفه‌ای و المان های ویژه کردستان، حاوی دیدگاهی تبلیغی و توریستی بوده و نشان دهنده جنبه‌های فرهنگی و آیینی نوروز یا جاذبه‌های گردشگری کردستان در نوروز باشد.
به گفته وی متقاضیان و علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند در هر بخش از یک تا حداکثر 10عکس برای داوری ارسال کنند.
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان مهلت ارسال آثار را تا 30 فروردین امسال اعلام کرد و گفت: اختتامیه این مسابقه 15 اردیبهشت ماه امسال برگزار و برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.
به گفته وی آثار باید با ذکر مشخصات و شماره تماس عکاس، مکان و تاریخ عکس به شماره تلگرام 09186607055ارسال شود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان بیش از 2 هزار و 182 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون 872 مورد از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آثار ملی به ثبت رسیده شامل 757 اثر تاریخی (ابنیه، تپه و محوطه)، 16 اثر بافت و مجموعه روستایی، 20 اثر طبیعی (مناطق طبیعی، درخت و مجموعه درخت)، 56 اثر معنوی (آیین، رسم های محلی، روش های ساخت صنایع دستی، مردم شناسی و مردم نگاری) و 23 اثر منقول (کتاب و قرآن) است.
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.