خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود امواج ناپایدار به منطقه، وزش باد از عصر پنجشنبه در اکثر مناطق استان شروع شده که بیشترین سرعت آن در سقز و هزارکانیان دیواندره به ثبت رسید.(سرعت باد در هر متر بر ثانیه، 3.6 کیلومتر است)
وی افزود: در شبانه روز گذشته سرعت تندباد در مریوان به حدود 72 کیلومتر در ساعت، کامیاران 58 کیلومتر در ساعت و در زرینه به 54 کیلومتر در ساعت رسید.
قمری پیش بینی کرد این وزش باد، امروز نیز در مناطق مختلف این استان تداوم داشته باشد.
کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به بارش باران در سطح این استان یادآور شد: در شبانه روز گذشته مریوان با 42 میلی متر و بانه با 26 میلی متر بیشترین بارش ها را داشتند و بارش ها در سقز 15 میلی متر و در هزار کانیان هفت میلی متر ثبت شده است.
به گفته وی، بارش باران و در برخی مناطق رگبار تگرگ تا فردا شنبه در آسمان استان کردستان تداوم دارد و بدنبال آن با ریزش هوای سرد، دمای هوای مناطق مختلف کاهش پیدا می کند.
قمری تاکید کرد: در شبانه روز گذشته زرینه با دمای هوای هفت درجه سانتی گراد و سلین هورامان با 30 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.
وی گفت: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب 14 و 28 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.