علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی، تندباد در برخی مناطق استان شروع شد و سرعت آن در زرینه 86.4 کیلومتر در ساعت (24 متر در ثانیه)، دیواندره 75.6 کیلومتر در ساعت (21 متر در ثاینه) و دهگلان 57 کیلومتر در ساعت (17 متر در ثانیه) رسیده است.
وی افزود: این سامانه بارشی که از شب گذشته وارد آسمان استان شده است با خود بارش باران و برف را به همراه دارد تا اواخر روز سه شنبه (فردا) در منطقه فعال خواهد بود.
پناهی تاکید کرد: با خروج این سامانه از روز سه شنبه، جوی آرام در منطقه حاکم می شود ولی دمای هوا هشت تا 10 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان در خصوص بارش ها گفت: با فعالیت این سامانه، بیشترین بارندگی ها امروز در مریوان 9.3 میلیمتر، ترجان (سقز) 7.8 میلیمتر و بانه 4.8 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
به گفته وی، در شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای هوای منفی 2 درجه سانتی گراد و سلین هورامان 21 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.
وی اضافه کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب 11.8 و 17.4 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، امسال 84.5 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 98.5 میلیمتر سال قبل 4.7 درصد کاهش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 49 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.