به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی علی نژاد روز دوشنبه در جلسه مجمع انتخابات هیات ووشو کردستان اظهار کرد: پتانسیل اقلیمی، نژادی و سلحشوری کردستان در ورزش بسیار ارزشمند است.
وی افزود: به دلیل اینکه در سال های اخیر مسئولان و اعضای هیات ووشو استان انرژی خود را صرف خنثی کردن یکدیگر کردند، شاهد رکود ووشو در کردستان بودیم.
علی نژاد توانمندی کردستان در ورزش های رزمی را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: باید تنش ها و حواشی را کنار گذاشت و برای ارتقا ووشو در کردستان تلاش کرد.
وی تاکید کرد: این رشته ورزشی در کشورمان از مزیت نسبی برخوردار است و بستر برای پیشرفت ورزشکاران این رشته فراهم شده است.
به گفته وی، ورزشکارانی که بتوانند در شرایط فعلی پیراهن تیم ملی را بر تن کنند، احتمال مدال آوری آنان در رقابت های آسیایی و جهانی بسیار زیاد است.
وی به قهرمانی تیم ملی ووشو در رقابت های جهان امسال اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ کشوری غیر از چین نتوانسته در این رشته ورزشی در جهان قهرمان شود بنابراین دستیابی به این مهم نشان از قدرت ووشو کشورمان دارد.
رئیس فدراسیون ووشو اضافه کرد: با توجه به وضعیت خوب رشته ووشو و توانمندی ووشوکاران کشور می توان در بازی های آسیایی جاکارتا در سال آینده نتایج بهتری هم گرفت.
به گزارش ایرنا، سید زاهد ابراهیمی، فرزاد زارعی، احمد منبری و سیاوش غفوری کاندیداهای ریاست هیات ووشو در این مجمع بودند که احمد منبری و سیاوش غفوری قبل از رای گیری انصراف دادند و 2 نفر دیگر برنامه های خود را برای توسعه این رشته ارائه کردند.
در پایان رای گیری با حضور 17 عضو مجمع انتخابات انجام شد و فرزاد زارعی با کسب 12 رای برای چهار سال به عنوان رئیس هیات ووشو کردستان انتخاب شد.
پیش از این جلال اصغری 2 دوره چهار ساله سکاندار هیات ووشو کردستان بود.
حدود یک هزار و 200 ووشوکار سازمان یافته در رده های مختلف سنی و در بخش مردان و زنان استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
/9102/7355
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.