دکتر هومن قصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در عصر سه شنبه و همچنین شب نوروز تمام اورژانس بیمارستان ها در آماده باش کامل قرار دارند و آمبولانس های فوریت های پزشکی نیز آماده ارائه خدمات درمانی به شهروندان هستند.
وی افزود: پزشکان جراح، متخصص چشم و گوش و حلق و بینی نیز در این شب ها در بیمارستان مستقر خواهند شد و در مجموع دانشگاه علوم پزشکی در چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی و تخصصی دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در استان هم گفت: طرح سلامت نوروزی ٩٧ در ٥٣ پایگاه فوریت های پزشکی شهری و جاده ای و همچنین امداد موتوری و هوایی در سطح استان و ١٤ بیمارستان دانشگاهی و چهار بیمارستان غیر دانشگاهی و ١١ کمپ و ایستگاه سلامت نوروزی در ورودی شهرها اجرا می شود.
دکتر قصری تاکید کرد: در این طرح، بخش های ویژه و اورژانس بیمارستان ها با تمام توان و حداکثر ظرفیت آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان نوروزی هستند و پایگاه های فوریت های پزشکی بین جاده ایی نیز از ٢٥ اسفند امسال تا ١٣ فروردین سال آینده صبح و عصر در جاده ها مستقر و امداد رسانی می کنند.

** 27 هزار سفیر سلامت آگاه سازی شهروندان را بر عهده دارند
معاون بهداشت مرکز بهداشت سنندج نیز گفت: برای آگاه سازی شهروندان از خطرات حوادث چهارشنبه سوری و آیین های پایان سال در این شهرستان، 27 هزار سفیر سلامت آموزش دیده، مقابله با رفتارهای ناشایست را ترویج می کنند.
سامرند سعیدی اظهار کرد: این سفیران سلامت که به صورت داوطلبانه با مراکز بهداشت همکاری می کنند، فرهنگ مقابله با رفتارهای ناشایست چهارشنبه سوری و آیین های پایان سال را اطلاع رسانی خواهند کرد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت سفیران سلامت که در بطن جامعه هستند، می تواند در فرهنگ سازی جامعه بسیار تاثیر گذار است.
سعیدی با اشاره به ارائه آموزش دانش آموزان در مدارس یادآور شد: کارشناسان بهداشت با حضور در مدارس دانش آموزان را از خطرات و آسیب های مواد محترقه آگاه کردند.
به گفته وی، در این دوره ها به دانش آموزان آموزش ها در مورد خطرات ناشی از مواد محترقه، خودداری از پرش روی آتش و عدم استفاده از مواد محترقه و آتش زا دست ساز، داده شده است.
در آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) و عید نوروز برخی شهروندان با برپایی آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسیب زدن به خود اطرافیان خود می شود و هر ساله در این ایام به خاطر بی احتیاطی ها شاهد وقوع حوادث ناگواری خواهیم بود.
در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در کردستان 86 نفر مصدوم شدند که از این تعداد، 70 نفر مرد و 16 نفر زن بودند و 85 درصد این موارد در مناطق شهری و 15 درصد نیز در مناطق روستایی استان بود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.