رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن همدان- سنندج خبرداد.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در پاسخ به سئوال فعالان فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام در باب راه آهن همدان- سنندج، گفت: از ابتدای مسیر راه آهن در شهر همدان بازدید میدانی داشتم و برایم مهم بود شخصا و از نزدیک وضعیت پروژه و روند اجرای آن را ببینم. 

وی اظهار داشت: خوشبختانه از پارسال که جدی‌تر به پروژه ورود کردیم و آقای دکتر نوبخت سفر ویژه ای برای بازدید از روند اجرای این پروژه به استان داشتند پروژه شتاب خوبی گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با بیان اینکه راه آهن همدان سنندج به سه قطعه تقسیم شده است، گفت: قطعه سوم و پایانی که از دهگلان تا قبل از گردنه صلوات آباد است تکمیل و آماده ریل گذاری شده است. 

نصرالهی زاده ادامه داد: قطعه اول که بخش عمده آن در محدوده استان همدان است پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر فعال است و فقط در یکی دو نقطه با مشکل تملک زمین و معارض مواجه است.

وی مشکل اصلی را در قطعه دوم دانست و گفت: این قطعه که از محدوده شهرستان قروه تا حوالی دهگلان به طول حدود ۵۵ (تقریبا) کیلومتر است سال گذشته تعطیل بود.

نصرالهی زاده یادآور شد: در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر راه مقرر شد پیمانکار جدید انتخاب شود. خوشبختانه پیمانکار خوب و معتبری انتخاب و از اول مهر امسال قطعه دوم را تحویل و در این مدت علیرغم بارندگی ها و... در ۲۰ کیلومتر اول بخش زیادی از عملیات اجرا شده و روند کار واقعا در این قطعه رضایت بخش است.

وی ابراز داشت: البته ادامه این طرح نیاز به تملک اراضی کشاورزی و... دارد که طبعا مشکلات خاص خود را خواهد داشت.

نصرالهی زاده با بیان اینکه برای تسریع در اجرای پروژه و رفع موانع آن ستاد ویژه ای در سازمان تشکیل دادیم که به صورت مستمر مشکلات را پیگیری می‌کنیم، گفت: سال گذشته ۹۰ میلیارد و امسال نیز ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه تخصیص یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.