حجت الاسلام مهدی فرزی روز پنجشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان اظهار کرد: نیاز است ناشران با استفاده از فرصت نمایشگاه کتاب و شناسایی سلایق مردم، در راستای انتشار کتاب ها و موضوعات مورد علاقه افراد و اقشار مختلف، وضعیت مطالعه در استان و کشور را ارتقا بخشند.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب و حضور ناشران توانمند در سنندج را مثبت ارزیابی کرد و افزود کتب و موضوعاتی که در این نمایشگاه عرضه شده، تازه و مورد نیاز مخاطبان است.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه این نمایشگاه انتظارات را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش خواهد داد، یادآور شد: باید به مرور زمان، جایزه ای ویژه برای کتاب سنندج تعریف کرد و مجوز آن را از وزارت ارشاد بگیریم.
حجت الاسلام فرزی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم یکی دیگر از شاخص های فرهنگی استان را که توجه به حوزه کتاب و مطالعه است به همه معرفی کنیم تا زمانی فرا برسد بعد از نمایشگاه کتاب تهران، تاثیر گذارترین نمایشگاه در سطح کشور را برگزار کنیم.
وی به حضور ناشران اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه کتاب سنندج نیز اشاره کرد و گفت: حضور ناشران عراقی فرصت بسیار مهمی برای تبادل فرهنگی میان 2 منطقه است ضمن آنکه ناشران استان هم باید در نمایشگاه های کتاب کشور عراق نیز حضور داشته باشند.
وی کتاب را بزرگترین عامل معرفی و ترویج اقدامات فرهنگی خواند و اضافه کرد: بیش از تبادل فرهنگی نیاز به تعمیق فرهنگی داریم.
حجت الاسلام فرضی یادآور شد: استان کردستان و منطقه اقلیم کردستان عراق به لحاظ تهدیدات فرهنگی وضعیت و فرصت های مشابهی دارند و فعالان فرهنگی باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و خطرات پیش رو، همگام باشند.
به گفته وی، برگزاری نمایشگاه کتاب به ما کمک می کند که هم فرهنگ بومی منطقه را بشناسیم و هم برای پیراستن و حفظ این فرهنگ تاریخی، گام برداریم.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان روز یکشنبه 13 اسفند با برپایی 230 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
/9102/7349
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.