کورش زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر تداوم موج گرد و خاکی که از روز گذشته وارد آسمان استان شده، امروز شاخص کیفیت هوای سنندج به 165 رسید که این شاخص، شرایط ناسالم برای عموم است.
وی یادآور شد: دیروز (چهارشنبه) نیز شاخص کیفیت هوای سنندج به 116 رسید و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت که امروز با افزایش غلظت گرد و خاک این وضعیت به ناسالم برای عموم تبدیل شد.
به گفته وی، این وضعیت هوا برای تمام افراد به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید مسائل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
زارعی گفت: خارج نشدن غیر ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.
بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از 50 باشد هوا پاک، اگر 51 تا 100 باشد هوا سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می شود.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در شهرستان های سقز، قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفت شاخص هوا نصب کرده است.
سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.
3020/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.