امید استاد نوروزی روز سه شنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان اظهار کرد: مولف باید کتاب را طوری تالیف کند که در مخاطب بازخورد داشته باشد ضمن اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بازخورد اجتماعی نمایشگاه کتاب را در نظر بگیرد.
وی افزود: مولفان کتاب باید منعکس کننده حرف دل مردم باشند چرا که اگر این موضوع مهم تامین نشود، مردم به کتاب روی خوش نشان نخواهند داد.
نویسنده و شاعر کُردستانی با بیان اینکه نمایشگاه ویترین است و باید بازخورد آن را در میان مردم ببینیم، تاکید کرد: نمی توانیم تفکرات شخصی خود را به مردم تحمیل کنیم بلکه مولفان باید تفکرات مورد قبول جامعه را پردازش و بار علمی و شرعی آن را تقویت و به مردم منتقل کنند.
استاد نوروزی 20 درصد یارانه دولت به مردم برای خرید کتاب از نمایشگاه را ناکافی دانست و یادآور شد: برای تشویق مردم به کتابخوانی باید به آنان کتاب هدیه داد و اکنون نیاز است بودجه فرهنگی کشور در این بخش افزایش یابد.
وی با بیان اینکه کیفیت نمایشگاه کتاب کردستان بسیار خوب است، اضافه کرد: برنامه ریزی صحیح، حساسیت روی انتخاب کتاب و تقویت بخش های جانبی نمایشگاه از جمله مواردی است که می تواند در ارتقای کیفیت آن بسیار موثر باشد.
استاد نوروزی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی شهر کتاب در سنندج، زمینه آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته فراهم شود.
** محل برگزاری نمایشگاه کتاب کردستان نامطلوب است
شاعر و فعال ادبی کردستانی نیز برگزاری نمایشگاه کتاب کردستان را قابل تقدیر دانست و گفت: این نمایشگاه دارای ضعف هایی مانند کیفیت پایین ظاهری غرفه ها و چیدمان نامناسب کتاب هاست ضمن آنکه محل مناسبی نیز برای میزبانی از مردم و مهمانان ندارد.
سامان آقایی حضور ناشران اقلیم کردستان عراق را در این نمایشگاه مثبت ارزیابی کرد و افزود: این نمایشگاه می تواند تاثیر خوبی در تبادل فرهنگی بین 2 منطقه داشته باشد و به گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کند.
وی یادآور شد: فرهنگ کتابخوانی در جامعه گم شده و باید جوانان را با کتاب آشتی دهیم چرا که کتاب تنها راهنمای اساسی در زندگی هر انسانی است.
مسئول انجمن ادبی ئادان کردستان نیز از کیفیت محل و امکانات نمایشگاه کتاب سنندج انتقاد و اظهار کرد: این مکان از لحاظ پذیرایی، سرویس بهداشتی و وسایل گرمایشی و سرمایشی فاقد کیفیت لازم است.
احمد عبداللهی گفت: نیاز است مجتمع بزرگی به عنوان نمایشگاه کتاب در سنندج ایجاد شود تا مردم همیشه در این محیط حضور یافته و کتاب بخرند تا تشویقی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در استان باشد.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان و مردم فرهنگ دوست این استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر فرصت حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان را یافتند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) 2 هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.