پیمان باباپیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهروندان در این ایام می توانند برای دریافت نهال رایگان به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های مختلف استان مراجعه کنند.
وی افزود: هنگام تحویل نهال به شهروندان، مشخصات آنها یادداشت می شود و پس از کاشت نهال ها توسط شهروندان، محل و شرایط کاشت مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان از شهروندان خواست برای تهیه نهال رایگان تنها به ادارات منابع طبیعی مراجعه کرده و از رفتن به نهالستان ها خودداری کنند.
باباپیری اضافه کرد: شهروندان پس از کاشت نهال، آبیاری، مراقبت و نگهداری از نهال را مورد توجه داشته باشند و تنها به کاشت نهال اکتفا نکنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: امسال علاوه بر برگزاری جشن درختکاری در پارک موزه دفاع مقدس، اجرای خانه تکانی کاغذی، شورای حفاظت از اراضی ملی و بهره برداری از پروژه های مدیریت جامع حوزه آبخیزداری، عضو گیری از همیاران طبیعت و مروج دانشجو نیز انجام می شود.
از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتار استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های این استان 374 هزار هکتار است.
15 تا 21 اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.