به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، لیلا آژیر روز یکشنبه در اولین جلسه کمیته بزرگداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: سنندج به عنوان پایلوت فعالیت این بازارچه در نظر گرفته شده است و با همکاری شهرداری مکانی ثابت در اختیار بانوان گذاشته می شود تا روزهای جمعه تولیدات خانگی خود را در آن مکان به فروش برسانند.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت هفته زن که با کمک بنیاد بین المللی مادر برگزار می شود تجلیل از مادران نمونه است که در استان کردستان نیز 10 مادر نمونه مورد تقدیر قرار می گیرند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با یادآوری اینکه اختصاص یک هفته به مقام زن و مادر در راستای حساس سازی جامعه نسبت به جایگاه زنان و مادران است، گفت: در محوریت برنامه هایی که برای این هفته در نظر گرفته می شود بدنبال حرکت به سمت عدالت جنسیتی در همه زمینه ها هستیم.
آژیر با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، جایگاه زنان در ایران روز به روز در حال پیشرفت و ترقی است، تاکید کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم مشارکت زنان در حوزه های سیاسی و اجتماعی افزایش داشت و حضور زنان در میان کاندیدای شوراهای اسلامی شهرها گواهی بر این ادعا است.
وی همچنین به اجرای برنامه پویش ارمغان 2 به عنوان یکی از برنامه های سراسری معاونت زنان دفتر ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: این پویش با عنوان زندان جایگاه مادران نیست، در نظر دارد با برگزاری جشن گلریزان، در راستای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد و یا رفع نیازهای زنان زندانی گام بردارد.
هفته زن و مقام مادر از 18 اسفند همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) آغاز می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.