کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: بارش‌های دو روز گذشته با ثبت ۱۰۶ میلیمتر، منطقه سلین اورامان را در صدر جدول بارندگی‌های استان قرار داد.

به گزارش ایلنا، نشمیل احمدیانی اظهار داشت: این بارش‌ها تا صبح امروز ادامه داشت و در ایستگا‌های سروآباد ۶۰، مریوان ۵۸، بانه ۳۳، و کامیاران و هزارکانیان ۳۰ میلیمتر بارش ثبت شده است. مجموع این بارش‌ها ۱۰۶ میلیمتری باران در کردستان بوده است.

احمدیانی افزود: در ایستگاه فرودگاه سنندج هم ۲۵ میلیمتر بارش ثبت شد، اما نکته جالب توجه ثبت بارش ۳۵ میلیمتری در ایستگاه درون شهری سنندج است.

وی افزود: میزان بارش باران در بیجار و سقز ۱۶، قروه ۱۵، زرینه و دیواندره ۱۷ و دهگلان ۱۸ میلیمتر بوده است.

احمدیانی گفت: کمترین میزان بارش با ۹ میلیمتر مربوط به یاسوکند بیجار است.

وی افزود: کاهش دید، وزش باد و مه پدیده غالب دیروز و دیشب در استان بودند، اما اکنون شرایط در تمام نقاط استان پایدار است.

کارشناس هواشناسی استان گفت: سیستم جدید بارشی از جمعه وارد استان می‌شود که سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر را در پی خواهد داشت.

احمدیانی افزود: این موج تا سه‌شنبه استان را به صورت باران سیل آسا تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما در گردنه‌ها و ارتفاعات به صورت کولاک و برف شدید خواهد بود.

همچنین در این مدت کاهش دید به واسطه مه، ریزش کوه و ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان در بارش دیروز و دیشب استان به جز آبگرفتگی جزیی برخی منازل در شهر‌های سنندج و سقز مشکل دیگری گزارش نشده است.

بارش در بسیاری از مناطق استان به پایان رسیده، اما آرتیکاس اقبال گفت: باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی، مدیریت بحران استان همچنان در حال آماده باش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.