برهان صلواتی روز سه شنبه با حضور در دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان اظهار کرد: حضور مردم به عنوان بخش خصوصی در توسعه برنامه های اشتغالزایی نشان از وجود فرهنگ گسترده اقتصادی جامعه است و رسانه ها می توانند به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان در تحقق این فرهنگ نقش آفرینی کنند.
وی افزود: انتظار می رود رسانه ها اخبار و اطلاعات را درست و بدون کم و کاست منتشر کنند و با استفاده از نقد منصفانه مشکلات و کاستی های های حوزه اقتصاد و اشتغال را منعکس کنند و خدمات انجام شده از سوی دولت و دستگاه های اجرایی را به گوش مردم برسانند.
صلواتی تاکید کرد: رسانه ها با توجه به اعتماد جامعه به آنها می توانند با نگاه دو طرفه که نقد منصفانه و بیان واقعی عملکردهاست، دستگاه های اجرایی را در انجام وظایف و همچنین اطلاع رسانی از خدمات انجام شده به مردم کمک کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: رسانه ها با معرفی خدمات ارائه شده دستگاه ها به مردم و همچنین معرفی نخبگان و کارآفرینان نمونه در افزایش انگیزه حضور سرمایه گذاران در حوزه اشتغال جامعه پیشقدم باشند.
صلواتی همچنین از انعقاد تفاهم نامه بین خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف افزایش تعاملات رسانه ای و اطلاع رسانی استقبال کرد و گفت: با استفاده از این تفاهم نامه می توان نخبگان حوزه اشتغال و کارآفرینی استان را معرفی کرد تا علاوه بر تشویق مردم به یافتن فرصت های اشتغالزایی جدید، زمینه حضور سرمایه گذاران را در استان نیز فراهم شود.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود یادآور شد: 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در اختیار کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قرار داده شده تا برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی هزینه شود.
به گفته وی، از این میزان تسهیلات و اعتبارات، 6 هزار و 420 میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر، 2 هزار و 600 میلیارد ریال برای اشتغال پایدار روستایی و 340 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است که نرخ سود تسهیلات پرداختی برای اشتغال روستاییان تنها 6 درصد است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت این رسانه ملی برای همکاری با دستگاه های اجرایی استان و اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم، گفت: ایرنا رسانه نظام و دولت است.
مجید سلیمانی تاکید کرد: در حوزه های مختلف بویژه اشتغال و تولید اقدام های خوبی از سوی دولت در این استان توسط دستگاه های متولی از جمله کار، تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفته که کمتر به اطلاع مردم رسیده است.
وی افزود: باید مردم را از خدمات ارائه شده دولت در بخش های مختلف آگاه کرد و در این راه، رسانه ها وظیفه مهم و سنگینی بر دوش دارند.
سلیمانی یادآور شد: ایرنا به عنوان بازوی رسانه ای و اطلاع رسانی نظام و دولت، در استان کردستان آمادگی کامل دارد نسبت به انعکاس خبری و تصویری خدمات و کارهای انجام شده دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف به مردم اقدام کند.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار دهنده: عبداله رحمانی
3034 /3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.