به گزارش ایرنا، فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران با برپایی نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب از آموزش و پرورش شهرستان خواست شرایط بازدید و حضور دانش اموزان مدارس از این نمایشگاه را فراهم کند.
با موافقت آموزش و پرورش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران در حرکتی خلاقانه اقدام به برگزاری برنامه های شاد و مفرح برای دانش آموزان بازدید کننده از این نمایشگاه کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار پایین مطالعه در میان دانش آموزان گفت: هدف از برگزاری جشن در کنار نمایشگاه ترغیب مدارس برای بازدید از نمایشگاه کتاب و آشنایی دانش آموزان با فواید کتاب و کتابخوانی است.
زبیر حسین پناهی با بیان اینکه کتاب از کالاهای ضروری زندگی باید باشد، افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب در این شهرستان، افزایش علاقمندی مردم به کتاب و کتابخوانی و بالا رفتن سرانه مطالعه است.
وی با بیان اینکه علاوه بر بازدید عمومی هر روز دانش آموزان چهار مدرسه مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نیز از نمایشگاه بازدید می کنند، اظهار کرد: در زمان حضور دانش آموزان با همکاری گروه نمایش شانو کامیاران، برنامه هایی با محتوای کتاب و کتابخوانی در قالب طنز برگزار می شود.
حسین پناهی در خصوص تاثیر برگزاری این جشن ها در کنار نمایشگاه و فروشگاه کتاب یادآور شد: از جمله تاثیرهای مثبت این اقدام، حضور مجدد دانش آموزان با والدین برای خرید کتاب و افزایش درخواست مدارس برای بازدید از نمایشگاه است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: این نمایشگاه و فروشگاه به مناسبت دهه فجر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انتشارات آمیار کردستان بر پا شده است.
حسین پناهی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 10 هزار نسخه کتاب با 2 هزار عنوان در معرض دید علاقمندان قرار دارد، افزود: این کتاب ها در قالب موضوعات کودک و نوجوان، ادبی، تربیتی، علمی، دینی، دانشگاهی، روانشناسی و جامعه شناسی در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه و فروشگاه کتاب از 12 تا 22 بهمن برای علاقه مندان دایر شده است، اضافه کرد: کتاب ها این نمایشگاه با 25 درصد تخفیف عرضه می شود.
به گزارش ایرنا، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می توانند در 2 نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه که در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران دایر است، بازدید و کتاب و محصولات فرهنگی عرضه شده را با تخفیف 25 درصدی خریداری کنند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشار: سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.