به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابراهیم حسینی روز سه شنبه در آیین یادواره 67 شهید روستای پایگلان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ایران یک تغییر و تحول در جامعه شناسی و روانشناسی ایجاد کرد، در این انقلاب بود که مردم برای رضای خدا قیام کرده و به پیروزی رسیدند.
وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران با همه انقلاب های جهان تفاوت دارد چون بسیاری از انقلاب های جهان، الهی و اسلامی نیستند بلکه طبقاتی و شورش برای سرنگونی یک نظام است اما انقلاب ایران یک انقلاب مردمی بر پایه اسلام بود.
رئیس کنگره 5400 شهید استان کردستان یادآور شد: جامعه شناسان غربی معتقدند که هر انقلابی یک طلوع و یک غروب دارد به این ترتیب که همه انقلاب ها یک دوران طفولیت، نوجوانی، جوانی و پیری دارند اما انقلاب ایران از دایره تحلیل آنها خارج است و روز به روز قوی تر، جوان تر و شاداب تر می شود.
سرهنگ حسینی تاکید کرد: هر چه از عمر با برکت این انقلاب می گذارد، قوی تر می شود و نفوذ آن در جهان و در دل ملت های مسلمان و آزادیخواه بیشتر می شود و این همان وجه تمایز و برتری نسبت به سایر انقلاب ها است.
وی به راهکارهای امام (ره) برای شکل گیری انقلاب اشاره کرد و افزود: اولین مشی و راهکار حضرت امام (ره) در انقلاب اسلامی این بود که باید یک انقلاب مردمی و برخواسته از بطن مردم باشد و همه در آن سهیم باشند.
وی اضافه کرد: دومین مشی و راهکار امام (ره) مذهبی بودن انقلاب بود یعنی انقلاب ایران باید بر مبنای اسلام و آموزه های الهی باشد و سومین مشی ایشان در انقلاب دوری از مبارزه مسلحانه و برخوردهای نظامی بود.
وی گفت: حفظ اتحاد و انسجام ملت علیه طاغوت چهارمین مشی و راهکار امام در انقلاب اسلامی بود که به یاری خداوند متعال و با اتحاد و وحدت ملت توانستند بر رژیم شاه که شرق و غرب حامی و پشتیبان آن بودند، پیروز شود.
سرهنگ حسینی به دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: حفظ استقلال سیاسی حکومت ایران و اقتدار ملت ما در جهان، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که در دوران قبل از آنها محروم بودیم.
رئیس کنگره 5400 شهید استان کردستان اظهار کرد: عزت و سربلندی ملت ایران در جهان امروز به حدی است که در مذاکرات هسته کشور ما یک طرف و پنج کشور ابرقدرت جهان در طرف دیگر نشستند که این نشان دهنده عزت ملت است که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.
وی افزود: بحث امنیت و آسایش یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، امروز کشور ما در منطقه پر از آشوب و ناامن به یک جزیره امن تبدیل شده که دشمنان توان دخالت و نفوذ در آن را ندارند.
سرهنگ حسینی یاداور شد: مردم سالاری دینی یکی دیگر از افتخارات مهم و ویژگی برجسته انقلاب اسلامی است که در این نظام همه اقشار مختلف حق اظهار نظر دارند و در همه انتخابات شرکت می کنند در حالیکه در دوران قبل از انقلاب مردم در انتخابات هیچ نقشی نداشتند.
وی گفت: روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه یکی دیگر از ثمرات مهم انقلاب اسلامی است که پیشرفته ترین و قدرتمندترین سلاح در جهان است و هر ملتی که این سلاح را داشته باشد، سربلند و شکست ناپذیر خواهد بود.
وی بر لزوم ارزش نهادن به جایگاه شهدا تاکید کرد و افزود: اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم و سبک زندگی آنها را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم، هیچ دشمن نااهلی نمی تواند در برابر ما عرض اندام کند و قدرت ما روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.
دف نوازی و اجرای سرود با مضمون پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
این شهرستان در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 415 شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.