به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد قاسم سیاوشی در نشست خبری اعلام برنامه ‌های دهه فجر کردستان در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی از شگفت ‌انگیزترین تحولات قرن بیستم بود که توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود رسید.
وی با اشاره به اینکه برخی از تحلیل‌گران سیاسی عامل پیروزی انقلاب اسلامی را استبداد، برخی اقتصاد، عده‌ای توطئه و برخی‌ها مدرنیزاسیون می‌دانستند، گفت: آن ها از اصل اصیل که اسلامی‌ بودن و توکل بر خدا بود، غافل بودند.
رئیس ستاد دهه فجر استان کردستان افزود: انقلابی که با رهبری امام و پشتوانه مردمی و توکل بر خدا به پیروزی رسید دارای ویژگی‌های اصلی از جمله حاکمیت الله، قدرت و نفوذ رهبری واحد، گرایش دینی، اصالت، شهادت‌ طلبی و دارای اهداف متعالی یعنی رسیدن به استقلال و آزادی و تعلیم و تربیت جامعه اسلامی و حتی خدمت به قشر محروم و نفی اندیشه جدایی دین از سیاست بود.
سیاوشی بیان کرد: حضرت امام راحل نه تنها آن غرور از دست رفته مسلمانان جهان و ایران اسلامی را به آنان بازگرداند، بلکه سرنوشت آنها را به طوری رقم زد که خود بر سرنوشتشان حاکم باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: جاهلیت مدرنی که در آن دوران بر ملت مسلمان کشور حاکم بود، جایگاه آنان با پیروزی انقلاب به آنها بازگردانده شد تا جایی که پیروزی انقلاب اسلامی تمام تحلیل‌گران سیاسی را متحیر کرد.
رئیس ستاد دهه فجر استان کردستان گفت: توطئه ‌های زیادی ازجمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و فتنه 88 از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به کشور ما تحمیل شد اما هوشمندی مردم و در راس آن رهبری نظام موجب شد مکر دشمنان به خود آنها بازگردد.
سیاوشی با بیان اینکه پیشرفت‌ هایی که در طول 38 سال در انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم از زمان پیروزی انقلاب در 12 بهمن 57 تاکنون تمام سیاست‌ مداران جهان را به خود واداشته است، تصریح کرد: انقلاب‌ های منطقه نیز متاثر از انقلاب اسلامی است و آنها انقلاب اسلامی را الگوی خود در تغییر حکومت قرار داده‌اند.
رئیس ستاد دهه فجر استان کردستان با اشاره به افتتاح 846 میلیارد تومان طرح در دهه فجر در کردستان، عنوان کرد: مراسم رژه موتورسواران همزمان با لحظه ورود امام خمینی(ره) به فرودگاه در سنندج، نواخته ‌شدن زنگ انقلاب در 53 مدرسه استان، برگزاری یادواره شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌ های مختلف و برپایی محفل انس با قرآن و تفسیر موضوعی قرآن از برنامه ‌های دهه فجر در کردستان است.
سیاوشی اظهار داشت: همایش بزرگ استانی زینبیون ویژه خواهران، جشن بزرگ روستایی با محوریت یک روستا، اعزام کاروان‌های نیکوکاری به مناطق محروم، برگزاری 10 جشن بزرگ در 10 شهرستان استان، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت استان و برگزاری همایش «گفتمان انقلاب، امنیت پایدار و اقتصاد مقاومتی» را از دیگر برنامه‌ های ایام‌الله دهه فجر در استان کردستان برشمرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: خواندن سرود انقلاب اسلامی با حضور یک هزار و 357 نفر از دانش ‌آموزان و برپایی راهپیمایی 22 بهمن در 90 نقطه استان هم جزو برنامه‌ های شاخص کردستان در دهه فجر امسال است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 851660
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.