امین مرادی در گفتگو با خبرآنلاین، اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شب خاطره شهید والا مقام و شاخص جامعه پزشکی کشور شهید مصطفی رستم پور روز یک شنبه 15 بهمن ماه 96 از ساعت 10 تا 12 به بعد در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بیجار برگزار می شود.

وی ادامه داد: این محفل ادبی و معنوی با همکاری و مشارکت دفتر نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، حوزه هنری شهرستان بیجار، دانشگاه پیام نور و بنیاد شهید شهرستان بیجار با حضور خانواده شهید و مسئولین کشوری و استانی و مردم شهید پور برگزار می شود.

وی در این خصوص افزود: در این مراسم از تابلوی نامگذاری سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بیجار به نام این شهید والامقام و همچنین از کتاب « اطاق عمل » به نویسندگی حمید گله داری که توسط انتشارات سوره سبز به چاپ رسیده است نیز رونمایی می شود.

مرادی با اشاره به زندگی شهید رستم پور گفت: دکتر مصطفی رستم‌پور که پنجم دی 1365 به جبهه اعزام شد، دهم دی 1365 در حال مداوای یکی از مجروحان در بیمارستان صحرایی 528 سومار در عملیات کربلای 5 بر اثر بمباران شیمیایی به شدت مصدوم شد و سی و پنج روز بعد در بخش ICU بیمارستان «سن آنتوان» پاریس (پانزدهم بهمن 1365) به دلیل تنفس گاز خردل به شهادت رسید و در شهرستان بیجار به خاک سپرده شد.

وی افزود: پدر شهید رستم پور زنده یاد استاد محمد رستم پور از شاعران توانمند بیجاری متخلص به «خیّر» در سوگ فرزندش شعری با این مضمون سروده اند:

آتشم بالا بگیرد چون به خاطر آرمت/ مصطفی جانم، عزیزم، مرده چون پندارمت

جنگ ویرانگر تو را با بمب شیمین‌زا بسوخت/ کی شود خاموش داغت، گر ز دیده بارمت

در بهار زندگی همچون گلی پرپر شدی/ بلکه چون گل سبز گردی در دلم می‌کارمت

داخل گلدان دل در خاک مهرت پرورم/ مردمی بودی، از آن از هر کسی بشمارمت

صورت خیّر زمین و اشک چشمش آب آن/ سوختی آن‌سان نرویی سوزم و بگذارمت

مرادی خاطر نشان کرد: در این مراسم که همسر شهید نیز حضور خواهند داشت، خاطرات آن شهید از زبان همرزمان و اعضای خانواده بیان و سپس ضمن تجلیل از خانواده شهید ، با حضور شرکت کنندگان مزار شهید رستم پور عطر افشانی خواهد شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 850513
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.