محمدراشد مدرس گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کولاک در مسیرهای دیواندره - سقز، سقز - بانه و تمامی راه های منتهی به بیجار گزارش شده که باعث اختلال در تردد و کاهش دید افقی رانندگان است.
وی افزود: بارش پراکنده برف نیز در بسیاری از مسیرها دیده می شود و با وجود اینکه در برخی از جاده ها نیاز به زنجیر چرخ نیست اما رانندگان برای استفاده در مسیرهای دیگر یا احتمال تغییر در شرایط جوی حتما زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سفر زمتسانی به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 300 راهدار کردستان با بیش از 300 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی، 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
رئیس پلیس راه انتظامی کردستان هم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در برخی از جاده های استان شاهد یخ زدگی هستیم که این عامل باعث شده سطح جاده ها لغزنده باشد.
سرهنگ عیسی گوهری افزود: محدوده زرینه در جاده دیواندره - سقز و مسیرهای منتهی به بیجار سطح بخشی از جاده دچار یخ زدگی بود که توسط راهداران نمک پاشی شد و هم اکنون تردد وسایل نقلیه در جریان است.
وی با بیان اینکه نوع برفی که در حال حاضر می بارد رانندگی در جاده ها را بدلیل لغزنده شدن دشوار می کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه تیغه ماشین آلات برفروب بخوبی این نوع برف را نمی تواند از سطح جاده بردارد لذا رانندگان باید دقت بیشتری در رانندگی داشته باشند.
سرهنگ گوهری ضمن اینکه از رانندگان خواست که از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، یادآور شد: به همراه داشتن زنجیر چرخ، رعایت سرعت مطئنه و فاصله طولی در این شرایط توصیه می شود.
خبرنگاران: حسن حسین زاده و امید بهمنی**انتشار: مجید سلیمانی
3034/6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.