رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان از هم افزایی و همکاری تنگاتنگ نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران بخش اقتصادی برای توسعه و رشد صنعتی استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی از تشکیل جلسه ای برای پیگیری مشکلات طرح‌های صنعتی استان با حضور دکتر رحمانی قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجمع نمایندگان استان و معاون اقتصادی استاندار کردستان خبر داد و گفت: عزم مدیران اقتصادی و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه و بهبود وضعیت صنعت جزم تر از همیشه است.

وی با بیان اینکه در خصوص اجرای برخی از طرحهای بزرگ صنعتی، مجموعه مشکلاتی وجود داشت که در استان قابل حل نبود، افزود: با پیگیری های سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان، مساعدت و همکاری قائم مقام وزیر، با حضور نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و دکتر فیروزی معاون محترم اقتصادی استاندار کردستان در تهران تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین به حضور مهندس صالحی نیا معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست گزارشی از وضعیت صنعت و خواسته‌های استان از جمله حل مشکل بانکی طرح بزرگ سیمان چلچمه سارال دیواندره و طرح اسب آهنین آریا بیجار و احیاء مجدد دخانیات سقز مطرح شد.

دره وزمی تصریح کرد: از دیگر خواسته های استان اجرای طرحهای بزرگ صنعتی برای ایجاد اشتغال بالا توسط سازمان‌های توسعه‌ای در راستای ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در استان کردستان بود.

وی به جلسه دیگری که با حضور افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن برگزار شد اشاره کرد و افزود: مهمترین دستاورد این نشست مصوبه ای بود که بر اساس آن مشکل بانکی طرح‌های سیمان چلچمه سارال دیواندره و اسب آهنین آریا با موافقت بانک صنعت و معدن مرتفع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه همه نیروها و دلسوزان کردستان باید با اتفاق نظر وهم افزایی به پیشرفت و توسعه همه جانبه استان کمک کنند خاطرنشان کرد: نمونه این امر، همکاری و تعامل بسیار خوب نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران بخش اقتصادی استان برای حل مشکل این دو طرح صنعتی بود که باید این اقدام مبارک تداوم داشته باشد و من نیز به سهم خود از حضور و تلاش نمایندگان تشکر میکنم.

محمد دره وزمی همچنین از پیشنهاد و دستور دکتر رحمانی، معاون برنامه ریزی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل کمیته پیگیری طرح‌های صنعتی استان ابراز خوشنودی کرد و خاطرنشان ساخت: این کمیته با عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نمایندگان سازمان‌های توسعه ایی ایدرو و ایمیدرو فعال خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این کمیته بصورت مداوم مشکلات طرح‌های صنعتی استان بررسی و در راستای رفع موانع و مشکلات اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.