به گزارش خبرنگار ایرنا، عظیم محبی روز چهارشنبه در دومین همایش تجلیل از مجریان تعالی مدیریت استان کردستان اظهار کرد: در سال های گذشته این برنامه برای ارائه آموزش های مناسب و با کیفیت در سطح محدودی از مدارس متوسطه اجرا شد اما از مهر آینده تمام مدیران مدارس متوسطه درگیر اجرای آن خواهند شد.
وی افزود: بر این اساس شهریور سال آینده، تمام مدیران مقاطع متوسطه اول و دوم و هنرستان های کشور فرآیند آن را طی کرده و مدارس این مقاطع با چارچوب این طرح فعالیت خود را آغاز می کنند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برنامه تعالی مدیریت در کشور جای خود را پیدا کرده است و انتقادهایی که در زمینه آن وجود دارد ربطی به بطن برنامه نداشته و به موانع اجرایی که به آموزش و پرورش بر می گردد، مرتبط است.
محبی با بیان اینکه یکی از موانعی که اجرای بهتر این برنامه را با مشکل مواجه می کند شرایط متفاوت مدارس است، گفت: وجود مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس روستایی و شهری و ساختار متفاوت آنان موجب می شود برنامه به شکل همسان و مطلوب اجرا و پیش نرود.
وی اضافه کرد: اگر مدیر یک مدرسه عادی شهری بتواند کار تیمی را انجام داده و تفکر برنامه ریزی داشته و آن را خوب شناخته باشد بنابراین می تواند برنامه تعالی اش را بهتر و موفق تر از مدارس نمونه و استعدادهای درخشان اجرا کند.
وی یادآور شد: آن چیزی که در برنامه تعالی مدیریت دنبال می شود برنامه ریزی برای فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدرسه است و این برنامه به درون داد مدرسه کاری ندارد بلکه فرآیندهای مدرسه را مورد توجه قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، برنامه تعالی مدیریت مدرسه یکی از طرح های مهم و موثر آموزش و پرورش است و هم اکنون در 320 آموزشگاه مقاطع مختلف در استان کردستان نیز اجرا می شود.
در این همایش از 80 آموزشگاه برتر در اجرای برنامه تعالی مدیریت تجلیل شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.