محمد الله مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون 38 طرح نیمه تمام مانده از سال های گذشته دارای زیربنایی حدود 110 هزار متر مربع در کردستان وجود دارد که 22 طرح اولویت دار برحسب میزان پیشرفت فیزیکی و لزوم بهره برداری آن برای ارائه خدمات بیشتر به مردم دارای 80 هزار متر مربع مساحت در اولویت اجرا قرار گرفته است.
به گفته وی، اعتبار مورد نیاز این طرح ها در بودجه سال 96 تخصیص داده شده است که می توان با تزریق 80 میلیارد ریال مصوب تا پایان سال مالی، عملیات اجرایی آن را دوباره از سر گرفت و در سال های بعدی نیز به با ادامه اعتبار مورد نیاز شاهد بهره برداری آنها بود.
مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: از 38 طرح شناسایی شده، چهار مورد شامل بیمارستان های شهرستان دهگلان و بانه و ساختمان های فرمانداری دهگلان و بیجار فعال و بقیه شامل 18 طرح راکد و 16 طرح نیز در مرحله مطالعات قرار دارد و عملیات اجرایی بسیاری از آنها هنوز شروع نشده است.
الله مرادی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این طرح ها از 10 تا 96 درصد متغیر است که کمترین آن مربوط به کتابخانه عمومی شهرستان دهگلان با 10 درصد و بیشترین آن نیز متعلق به بیمارستان شهرستان بانه با 96 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی اضافه کرد: 10 مورد از 22 طرح راکد از پیشرفت بالای 50 درصد برخوردار هستند و اتمام چهار طرح نیز بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در اولویت برنامه های راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وی قدیمی ترین طرح نیمه تمام استان را مربوط به سال 86 و طرح مرکز آموزش فنی و حرفه ای 2 منظوره سنندج اعلام کرد و گفت: این طرح هم اکنون دارای 36 درصد پیشرفت فیزیکی است.
الله مرادی افزود: ساختمان انتقال خون سنندج، فرمانداری سقز، کتابخانه سراب قامیش، کتابخانه بلبان آباد، پیست اسکی بیجار، کتابخانه عمومی دهگلان، مرکز سنجش مهارت کارآموزان سنندج، کتابخانه عمومی نایسر، مجتمع فرهنگی سایت اداری در سنندج، کتابخانه شهر قروه و بیمارستان های دهگلان و سروآباد از جمله طرح هایی هستند که هم اکنون تعیین تکلیف شده اند.
وی یادآور شد: از ابتدای سال 92 تاکنون طرح های مرکز سنجش مهارت کارآموزان سنندج، کانون فرهنگی بانوان بانه، بیمارستان 32 تخته خوابه دهگلان و بیمارستان 64 تخت خوابی سروآباد، مجموعه فرهنگی و هنری دیواندره، مجموعه فرهنگی و ورزشی ایثارگران سنندج از جمله طرح های نیمه تمامی هستند با تزریق اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی آنها به اتمام و به بهره برداری رسیده است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگار: حسن حسین زاده **انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034 /9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.