وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه سقز را دارای نقشی مهم در توسعه استان و منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در بازدید از فرودگاه سقز با بیان این مطلب گفت: با اتمام عملیات اجرایی، این فرودگاه می‌تواند به بیش از یک میلیون نفر ارائه خدمات کند.

وی ادامه داد: از طریق این فرودگاه بار و مسافر جابه جا و مردم می‌توانند به آسانی به حمل و نقل هوایی دسترسی داشته باشند.

آخوندی با اشاره به اینکه بعد از این سفر بلافاصله عملیات پیمانکاری نظیر تحویل باند و ترمینال ها آغاز می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود مشکلات اداری و تملک زمین بصورت قانونی و درست انجام شود تا در آینده مردم از مواهب این نقطه مهم توسعه ای بهره ببرند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به دو بیمارستان شهرستان‌های سقز و بانه نیز اشاره کرد و افزود: کار بیمارستان بانه به اتمام رسیده و جهت تجهیز به وزارت بهداشت تحویل شده است و بیمارستان سقز نیز با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی در ادامه سخنان خود از تبدیل شدن استان کردستان به کارگاه برگ راهسازی ابراز خوشحالی کرد و گفت: از سنندج تا سقز کارگاه های زیادی فعال هستند و در این سفر عملیات اجرایی مسیر سنندج به سمت کامیاران و سقز به بوکان در کریدور شماره ۱۰ آغاز شد.

آخوندی با بیان اینکه حوزه زاگرس منشا تولید ثروت برای کشور است گفت: این حوزه دارای موقعیتی استراتژیک و دارای کمترین فاصله با دریای مدیترانه است.

وی اضافه کرد: این کریدور مهم از مرز بازرگان آغاز و به بندر امام خمینی می رسد که خوشبختانه همه قطعات آن بجز ۳۷ کیلومتر تماما به پیمانکاران واگذار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.