به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین خوشگوار روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: هم اکنون سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده ورزش دانش آموزی استان هشت سانتی متر و فضاهای روباز 16 سانتی متر است که میانگین آن 12 سانتی متر است.
وی با بیان اینکه در 95 درصد مدارس فضای اجرای درس تربیت بدنی حیاط مدارس است، گفت: شاید فضای مناسبی نباشد اما در حال حاضر شرایط به گونه ای است که حیاط مدارس به عنوان فضای غالب ورزشی در درس تربیت بدنی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: خلاء موجود در زمینه ورزش دانش آموزی این استان که تنها 2 ساعت زنگ ورزش نمی تواند جوابگوی نیازهای جسمی و روحی دانش آموزان باشد و افزایش ساعت تربیت بدنی در برنامه ملی هم به سادگی امکانپذیر نیست.
وی اظهار کرد: در این راستا و برای استفاده بیشتر دانش آموزان از فعالیت های ورزشی مکمل هایی از جمله المپیادهای درون مدرسه ای، حیاط پویا و نرمش صبحگاهی برای درس تربیت بدنی تعریف شده است.

**120 هزار دانش آموز کردستانی تحت پوشش المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای قرار می گیرند
خوشگوار افزود: المپیاد درون مدرسه ای یکی از مکمل های درس تربیت بدنی است که در راستای ایجاد شور و نشاط، استعداد یابی ورزشی و پروش استعدادها در سطح مدارس انجام می شود.
وی اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته هدف گذاری ما در استان تحت پوشش قرار دادن 73 هزار و 900 دانش آموز بود اما با تلاش های انجام شده 106 هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هدف گذاری امسال ما نیز پوشش 84 هزار نفری است ادامه داد: بنا داریم در سال تحصیلی جاری تعداد دانش آموزان تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه ای را به 120 هزار نفر ارتقاء دهیم.
وی در ادامه حیاط پویا را یکی دیگر از مکمل های درس تربیت بدنی در مدارس استان اعلام کرد و گفت: این طرح بیشتر در مدارس ابتدایی عملیاتی می شود و با نقاشی ها و اشکالی بر روی دیوارها و حیاط مدرسه مهارت های مختلف ورزشی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
خوشگوار با بیان اینکه سال گذشته هدف گذاری ما تحت پوشش قرار دادن 420 مدرسه در این طرح بود اما 474 مدرسه را پوشش دادیم افزود: شاخص ما در سال تحصیلی جاری تحت پوشش قرار دادن 515 مدرسه است که بنا داریم 545 مدرسه را تحت پوشش قرار دهیم.
وی همچنین نرمش صبحگاهی را یکی دیگر از طرح های درس تربیت بدنی دانست و اظهار کرد: این طرح در تمامی مدارس استان در حال اجرا است و شور و نشاط را در میان دانش آموزان ایجاد کرده و آنان را برای ورود به کلاس های درس آماده می کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان افزود: طرح تربیت بدنی با خانواده یکی دیگر از طرح هایی است که مسال در 30 درصد مدارس استان اجرا می شود و با اجرای آن خانواده های در برنامه های ورزشی مدارس مشارکت و فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری 89 درصد مدارس شهری و 78 درصد مدارس روستایی توسط 931 دبیر و معلم تربیت بدنی متخصص پوشش داده می شوند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: عبدالله رحمانی
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.