رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان گفت: بوم گردی شاه کلید توسعه اقتصاد روستایی و گردشگری کردستان تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نجیب اداک شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج با بیان اینکه بخش خصوصی همگام و همراه بخش دولتی در رفع و کاهش مشکلات است، افزود: آنچه امروز در جامعه عیان و نمود دارد حاکم شدن وضعیت نامناسب اقتصادی بر زندگی مردم است که بایستی با اقداماتی کاربردی و عملیاتی مانع از گسترش این پدیده شویم.

وی اظهار داشت: چنانچه مسئولان استانی در حل مشکلات و کاستی ها پیش قدم نباشند انتظار برآورده کردن و تامین نیازها از سوی دیگران دور از انتظار است لذا می طلبد دستگاه های دولتی با همگرایی و هم افزایی در راستای بهبود شرایط اهتمام ورزند.

اداک گفت: در این راستا مقرر شد تفاهم نامه ای با شورای شهر سنندج با هدف جلوگیری از موازی کاری و پیشبرد راهبرد و برنامه های رونق اقتصادی منعقد شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان در خصوص توسعه اقامت گاه های بوم گردی در روستا ها، اظهار کرد: استان چهار فصل کردستان و روستا های هدف گردشگری آن دارای جاذبه های طبیعت گردی برای جذب گردشگرد دارد؛ به نحوی روستا گردی بخشی از ظرفیت گردشگری است.

اداک ادامه داد: گردشگری در روستا نیاز به مکانی برای ماندگاری با امکانات سنتی بومی و روستایی دارد چه اینکه نگاه مردم و دولت نیز به اشتغال در روستا ها معطوف شده است و گردشگری هم شالوده این جریان تلقی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بوم گردی ظرفیت و قابلیت توسعه و رونق گردشگری را دارد چرا که با کم ترین هزینه بیشترین درآمد و خدمات را در پی دارد و برای این مهم نیز حمایت دولت برای بستر سازی و آموزش زیر ساخت ضروری و با اهمیت است.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان روزمرگی و یکنواختی در کار و فعالیت مانع از تدوین و تنظیم برنامه ای دراز مدت برای پیشبرد امور شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.