عبدالباسط رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع 293 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان، 136 کیلومتر آسفالت و 157 کیلومتر نیز خاکی است.
وی افزود: شاخص راه روستایی در شهرستان سروآباد سال گذشته حدود 42 درصد بود که امسال با آسفالت 21 کیلومتر از این راه ها شاخص به 46 و 35 دهم درصد افزایش پیدا کرد.
رستمی تاکید کرد: راه روستایی تخان به انجمنه به طول 6/1 کیلومتر، جاده روستای هزارخانی به طول 3/2 کیلومتر، جاده سلین به نوین به طول 5/3 کیلومتر، جاده هجیج به نوین به طول 5/6 کیلومتر، جاده ماضی بن به طول 2 کیلومتر، جاده ژریژه به کولیج به طول چهار کیلومتر، جاده احمدآباد به طول 200 متر و جاده روستای هرسین به طول 700 متر مهمترین پروژه های راه روستایی این شهرستان است که امسال آسفالت و یا بهسازی شدند.
وی به آسفالت راه های بین شهری نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال همچنین چهار کیلومتر از قطعه چهارم و 6/1 کیلومتر از قطعه پنجم جاده کامیاران - سروآباد - مریوان با اعتباری بیش از 80 میلیارد ریال آسفالت شد.
به گفته وی، از مجموع 70 کیلومتر راه شهری در شهرستان سروآباد 38 کیلومتر آن اصلی و 31 کیلومتر فرعی است که در سال آینده مابقی مسیر ارتباطی کامیاران - سروآباد - مریوان در قطعه چهارم و پنجم آسفالت خواهد شد.
رستمی به مهمترین پروژه های راهسازی سال آینده این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: آسفالت راه بین شهری کامیاران - سروآباد - مریوان در قطعه چهارم و پنجم به طول هشت کیلومتر، راه روستایی سلین به ناو در منطقه هورامان به طول 11 کیلومتر و آسفالت جاده روستای بیساران از جمله این طرح ها است.
وی اضافه کرد: پروژه راه روستایی هزارخانی - سپیدار به طول پنج کیلومتر، جاده بهرام آباد به بندول به طول پنج کیلومتر، محور پایگلان تفین، جاده روستای کولیج به دل و جاده روستاهای ژیوار، دمیو، کلجی و ناو از دیگر پروژه های راهسازی سال آینده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد دارای 2 شهر، 2 بخش و 73 روستا با جمعیت بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
این شهرستان از لحاظ برخورداری از راه های آسفالته روستایی از شهرستان های کم برخوردار استان کردستان است.
در شهرستان سروآباد 363 کیلومتر راه شهری و روستایی وجود دارد که 70 کیلومتر آن شهری و 293 کیلومتر راه روستایی است.
یکی از پروژه های مهم در شهرستان سروآباد راه بین شهری کامیاران - سروآباد - مریوان است که عملیات بهسازی و آسفالت این مسیر مهم ارتباطی (که ارتباط بین شهرستان کامیاران، استان کرمانشاه و شهرهای جنوبی کشور به غرب کشور را به هم وصل می کند) از سه سال گذشته آغاز شده و با پیگیری های نماینده مردم در مجلس و مسئولان استان و شهرستان تنها آسفالت هشت کیلومتر از این مسیر باقی مانده که در سال آینده تکمیل می شود.
همچنین آسفالت راه های روستایی در منطقه هورامان این شهرستان به لحاظ گردشگر پذیر بودن از دیگر پروژه های بسیار مهم است که با آسفالت این مسیرهای روستایی شاهد افزایش آمار گردشگران خواهیم بود.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.