به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز سه شنبه در اولین نشست کمیته دانش آموزی و فرهنگیان دهه فجر اظهار کرد: یکی از وظایف کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در برنامه های دهه فجر، بستر سازی برای اجرای متنوع، نو آورانه، شاد و جذاب برنامه ها با محوریت دانش آموزان است.
وی افزود: واگذاری اجرای برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب به دانش آموزان موجب تقویت حس مسئولیت پذیری، بالا رفتن حس اعتماد به نفس و تقویت مشارکت پذیری آنان خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: اجرای برنامه های جذاب با همکاری دانش آموزان در این ایام موجب می شود، نسل جوان با آرمان ها و اهداف انقلاب و دستاوردهای بزرگ آن و اتفاقات تاریخی پیروزی انقلاب بیش از پیش آشنا شوند.
رییس کمیته دانش آموزی و فرهنگیان دهه فجر کردستان یادآور شد: همچنین آشنایی دانش آموزان با برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف باعث خواهد شد که نسل جوان در حفظ و صیانت از این آثار و برکات کوشا باشند.
به گفته وی، اجرای جشن های پیروزی انقلاب با محوریت مدرسه همچنین ایجاد خاطرات خوش در اذهان دانش آموزان خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با تقدیر از حضور حماسی ملت ایران و مردم همیشه در صحنه استان در راهپیمایی محکومیت ناآرامی های اخیر و مداخله دشمنان و قدرت های بیگانه در امور داخلی کشور، گفت: این حضور خودجوش، طومار فتنه گران را درهم پیچید.
حجت الله نریمانی در ادامه با بیان اینکه جشن های دهه فجر، عید انقلاب است، اضافه کرد: مردم همیشه در صحنه ایران همواره با حضور خود در عرصه های مختلف انقلاب را بیمه کرده و از نظام اسلامی پشتیبانی می کنند.
وی با بیان اینکه برنامه های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان دهه فجر سال ها در آموزش و پرورش نهادینه شده و هر سال با تنوع و جذابیت در دستور پیگیری است، یادآور شد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده این برنامه ها با مشارکت دانش آموزان در واحد های آموزشی اجرایی می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان انجام تبلیغات محیطی و فضا سازی در سطح واحد های اداری و آموزشی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، قرآنی، هنری، نواخته شدن زنگ انقلاب در 12 بهمن درتمامی مدارس استان و اجرای سرود همگانی با عنوان همسرایان فجر را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای ایام دهه فجر اعلام کرد.
نریمانی افزود: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، دیدار یاران، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، برنامه های بصیرتی، اجرای گفتمان انقلاب، اجرای ویژه برنامه هایی در سطح مدارس، برنامه های قرآنی و انس با قران و اردوهای راهیان نور از دیگر برنامه های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در این ایام است.
در سال تحصیلی جدید (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند که 151 هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان دوره ابتدایی تشکیل می دهند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.