به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اظهار کرد: همه باید سعی کنیم با تزریق روحیه نشاط و امیدواری در مردم، فضا را برای کار، سرمایه گذاری و اشتغال در استان فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات را قبول داریم، افزود: در این شرایط مبادا ناخواسته به مشکلات مردم دامن بزنیم چرا که فقط به اعتبارات دولتی نباید متکی بود بلکه می توان با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک دولت کارهای خوب و بزرگی انجام داد.
مرادنیا به اعتراضات مردم در برخی شهرهای کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: برخی افراد فرصت طلب بدنبال این هستند در این گونه مواقع به بیت المال ضرر بزنند و باعث ناامنی در جامعه شوند.
وی با بیان اینکه نباید نسبت به این اتقافات بی تفاوت باشیم، تاکید کرد: مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی دقت کرده و مسائل امنیتی در ارتباط با مجموعه های تحت امرشان را تشدید کنند زیرا ما مسئول حفاظت و نگهداری از بیت المال هستیم.
استاندار کردستان به مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی استان توصیه کرد حتما از لحاظ امنیتی و انتظامی مجموعه تحت امر خود را حفاظت کنند و نباید کم توجهی در این زمینه صورت گیرد.

** شهرداری ها نسبت به پرداخت حقوق کارگران اهتمام ورزند
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به عدم پرداخت حقوق کارگران توسط برخی شهرداری ها اشاره کرد و گفت: دستگاه هایی که به شهرداری ها بدهی دارند حتما پرداخت این بدهی ها را در اولویت قرار دهند تا از این محل حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت شود.
مرادنیا اضافه کرد: شهرداری ها حتما اولویت فعالیت های خود را پرداخت حقوق معوق کارگران زحمتکش خود قرار دهند و نباید در زمینه پرداخت حقوق این قشر بی تفاوت باشند.
وی اظهار کرد: شهرداری ها در صورت داشتن مشکل، باید پیگیری کرده و دنبال راهکار باشند تا مشکلات شان رفع شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه مطالبی که در جلسات شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان مطرح می شود را باید به منزله ابلاغ و دستور برای اجرا بپذیریم، ادامه داد: قرار نیست صدور بخشنامه و دستور لازمه اجرای امور باشد.

** میز خدمت در ادارات فعال شود
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد میز خدمت در ادارات اشاره کرد و افزود: میز خدمت که مورد تاکید دولت است حتما باید در ادارات فعال و به مردم و ارباب رجوع خدمات مناسب ارائه دهد چون اجرای این کار باعث می شود مردم برای دریافت خدمات به میز خدمت مراجعه کرده و در داخل ادارات سرگردان نشوند.
مرادنیا تاکید کرد: از سازمان بازرسی می خواهیم که این موضوع را در دستگاه ها رصد کند که اگر مدیری توان انجام این گونه امور را ندارد تکلیفش روشن شود.
وی به تشکیل جلسات خارج از وقت اداری توسط دستگاه های استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: از روزهای اول مسئولیت خود در استان بخشنامه ای صادر و از مدیران اجرایی خواستم جلسات در وقت اداری تشکیل نشود تا مردم در طول روز در ادارات سرگردان نباشند و مسئولان و مجموعه آنها به اراب رجوع پاسخگو باشند.
استاندار کردستان هدف اولیه دولت را تکریم مردم و ارباب رجوع دانست و افزود: در برخی از ادارات هنوز شاهد برگزاری برخی جلسات در وقت اداری هستیم که این اقدام نباید تکرار شود.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور استاندار کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس، اعضای شورای اداری و شورای تامین برگزار شد از خدمت علیرضا آشناگر تقدیر و حسین خوش اقبال با حکم وزیر کشور به عنوان معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان معرفی شد.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.