به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، محمدحسین محمدی بهره مندی آب سالم و بهداشتی ساکنان مناطق منفصل شهری را دغدغه شرکت آب و فاضلاب اعلام کرد.
وی قطعی های مکرر، معضلات شبکه و نامناسب بودن تامین آب به لحاظ کمی را از مشکلات محله نایسر اعلام کرد و افزود: اختصاص انشعاب ویژه به این محله از خط انتقال اصلی شهر و افزایش آب نایسر از 60 لیتر در ثانیه به 240 لیتر در ثانیه از خدمات آبفا کردستان است.
محمدی با اشاره به وجود برخی مشکلات جزیی در تامین فشار آب کافی در بخش هایی از نایسر گفت: قرار گیری تعدادی از ساخت و سازها در مناطق بالاتر از مخازن شرکت آبفاف دلیل این مشکلات است.
وی با بیان اینکه در مواقع قطعی برق ناچار به خاموش کردن پمپ ها هستیم بنابراین بطور مقطعی افت فشار و قطعی های آب پیش می آید، اضافه کرد: به منظور رفع این مشکل مخزن جدیدی احداث شده که در چند ماه آینده وارد مدار خواهد شد تا فشار آب مناطق مرتفع نیز تامین شود.
محمدی با اشاره به اینکه در سال های گذشته آبفا در واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز مشکل داشت، گفت: امسال مجوز خدمات واگذاری انشعاب به مردم مناطق منفصل شهری از سوی مجلس صادر شده است.
به گفته وی، هم اکنون شرکت آبفای شهری استان آماده واگذاری انشعاب به متقاضیان در مناطق منفصل شهری است و محدودیتی برای واگذاری انشعاب در این مناطق نداریم.
وی یادآور شد: خدمات شرکت آبفا تنها در بخش تامین و توزیع آب نیست بلکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب از جمله زیربناهای سلامت جامعه از خدمات مهم این شرکت است.
محمدی بخش عمده مبلغ قبوض مشترکان را مربوط به آب بها و خدمات دفع فاضلاب دانست و افزود: نگهداری تاسیسات شرکت و کنتور مشترکان و برطرف کردن اتفاقات احتمالی در شبکه نیازمند صرف هزینه است.
سال گذشته نزدیک 10 هزار اتفاق در بخش آب و فاضلاب سنندج روی داد که با تلاش عوامل شرکت آبفای شهری رفع شدند.
نایسر از مناطق منفصل شهری سنندج است و سال 90 به این شهر الحاق شد و جزیی از محدوده خدماتی شرکت آبفای شهری کردستان قرار گرفت.
دریافت: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
9102/7352/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.