فریدون باتمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نهادهای محلی باید با تشکیل این ستاد، آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیر مترقبه را داشته باشند.
وی افزود: تیم ستاد بحران روستاها متشکل از 10 نفر شامل دهیار، اعضای شورای روستا، بهورز، معلم، افراد فنی و معتمدین روستا هستند.
باتمانی منابع طبیعی و زیست محیطی را از ارکان زندگی در جوامع روستایی دانست و تاکید کرد: برای حفاظت از این نعمت های خدادادی، ستاد بحران هر روستا وسایل مورد نیاز را تهیه و اعضای این تیم توسط نهادهای ذیربط آموزش های لازم مقابله با بحران را فرا خواهند گرفت.
وی یادآور شد: این تیم ها در هر روستا می توانند با کارهای آموزشی، آگاهی بخشی و فرهنگی پتانسیل های مردمی و جمعی را به منظور ارتقای ضریب هوشیاری جامعه برای بقای این ثروت ملی، بسیج و مدیریت کنند.
بخشدار مرکزی کامیاران با بیان اینکه دهیاران مدیران بحران در روستاها هستند، گفت: آنها می توانند با اتخاذ تدابیر اجرایی، اطلاع رسانی، پشتیبانی و هماهنگی، بحران ها را در روستا مدیریت و ضریب آمادگی مقابله با حوادث در مناطق روستایی را افزایش دهند.
به گفته وی، فراگیری آموزش های تخصصی مدیریت بحران از سوی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و انتقال این دانش به روستاییان در کنترل به موقع و کاهش اثرات و خسارت ناشی از بلایای طبیعی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، از 78 روستای بخش مرکزی شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج، 57 روستای دارای دهیاری و 21 روستا بدون دهیاری هستند، در تمام روستاهای دارای دهیاری تیم ستاد بحران تشکیل شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار: مجید سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.