به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز یکشنبه در نشست حقوق شهروندی اظهار کرد: حقوق شهروندی یک تذکر به مسئولان جهت بازگشت به وظیفه اصلی خود است.
به گفته وی، بسیاری از مسائل اکنون به صورت شعاری مطرح می شود که اگر درک و نگاه عمقی از موضوعی وجود نداشته باشد در مرحله اجرا با مشکل مواجه خواهد شد.
وی افزود: بیشتر مباحث مطرح شده باید ریشه ایی و عمقی کار شود و آنها را کیفیت بخشی کرد و با ایجاد خلاقیت در راستای تکریم ارباب رجوع، شرایط را برای تحقق حقوق شهروندی فراهم کرد.
کولانی با اشاره به اینکه در منابع دینی و سیره اهل بیت(ع) بر رعایت حقوق عموم مردم توسط کارگزاران تاکید شده است، گفت: حقوق شهروندی رعایت حفظ کرامت انسان هاست.
فرماندار قروه اشاره به اینکه منشور حقوق شهروندی برنامه و خط مشی دولت است، گفت: این منشور راه را برای اجرایی کردن قانون اساسی تسهیل می‌کند و باید بر اساس این خط و مشی های مشخص حرکت کرد.
به گزارش ایرنا، منشور حقوق شهروندی روز دوشنبه بیست و نهم آذر 1395 در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس جمهوری و جمع زیادی از وکلا، حقوق دانان و اساتید و کارشناسان رونمایی و به امضای دکتر روحانی رسید.
این منشور با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به ‌منظور تدوین «برنامه و خط ‌مشی دولت »، موضوع اصل 134 قانون اساسی تنظیم شده و شامل مجموعه‌ای از حقوق شهروندی است که یا در منابع نظام حقوقی ایران شناسایی‌ شده‌اند و یا دولت برای شناسایی، ایجاد، تحقق و اجرای آنها از طریق اصلاح و توسعه نظام حقوقی و تدوین و پیگیری تصویب لوایح قانونی یا هرگونه تدبیر یا اقدام قانونی لازم تلاش جدی و فراگیر خود را معمول خواهد داشت.
برای دستیابی به این هدف همکاری سایر قوا و نهادها و مشارکت مردم، تشکل‌ها، اتحادیه‌های صنفی، سازمان‌های مردم ‌نهاد و بخش خصوصی ضروری است.
شهرستان قروه با 94 هزار و 404 نفر جمعیت براساس نتایج سرشماری سال گذشته در 85 کیلومتری شرق سنندج قرار دارد.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.