عبدالوحید ریاضی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتلاش، پیگیری های مستمر و تعامل مناسب و سازنده کارشناسان اداره حقوقی محیط زیست کردستان با قضات دادگستری استان، محکومیت های متفاوتی برای متخلفین زیست محیطی استان در نظر گرفته و صادر شد.
وی اضافه کرد: با توجه به آگاهی و بینش زیست محیطی آنان، این محکومیت های متفاوت با رویکرد ارشادی و آموزشی و بازدارندگی برای تعدادی از متخلفین شکار و صید در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: الزام به انجام 270 ساعت مراقبت و حفاظت از آبزیان سد بانه، یک هفته کار آموزشی و تحقیقی در خصوص حمایت از جانوران وحشی، الزام به خرید و تهیه 150 کیلوگرم یونجه و علوفه به منظور تغذیه حیات وحش مناطق حفاظت شده استان در فصل زمستان، مطالعه یک جلد کتاب زیست محیطی به تشخیص این اداره کل و برگزاری آزمون از کتاب مذکور از آراء متفاوتی است که با رویکرد ارشادی و آموزشی و بازدارندگی توسط قضات محترم استان برای تعدادی از متخلفین شکار و صید صادر شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که مجازات جایگزین که متخلف را با کار و تلاش پرسنل این اداره کل و اهمیت و ارزش محیط زیست آشنا می سازد به عنوان یک رویه در پرونده های زیست محیطی مدنظر قضات استان قرار گیرد.
استان کردستان با داشتن چندین منطقه حفاظت شده و تالاب دریاچه زریبار و منابع آبی فراراون یکی از زیستگاه های مهم انواع پرندگان و جانواران بوده و در مسیر کریدور شمال به جنوب پرندگان مهاجر قرار داد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی **انتشاردهنده: امید بهمنی
3020/ 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.