به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان شافعی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از پژهشگران برتر ادارات و دانشگاه های سقز در سالن اجتماعات دکتر محمد فاضلی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه های ما باید کارآفرین باشند در حالی که امروز بیشتر دانشگاه ها، در تولید علم فعال هستند.
وی با بیان اینکه انجام پژوهش های بنیادین و کاربردی در دانشگاه ها ضروری است، ادامه داد: به دلیل عدم پیوند دانشگاه و صنعت و بی توجهی ادارات و دانشگاه ها به بحث تجاری سازی علم، مقوله کارآفرینی در دانشگاه مورد غفلت واقع شده است.
او با اشاره به روند نامگذاری روز و هفته پژوهش در ایران، یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تجاری سازی دستاوردهای علمی از اهداف هفته پژوهش در ایران بوده است.
فرماندار سقز هم با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه کشور، پژوهش است گفت: پنج محور اصلی در این شهرستان به عنوان محورهای ضروری پژوهش شناسایی و معرفی خواهد شد.
علی اکبر ورمقانی افزود: تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی در سقز ضروری است و باید توجه به پژوهش اولویت اول ادارات باشد.
وی با اشاره به اینکه در بحث اعتبارات پژوهشی ادارات شهرستان با کمبود منابع مالی مواجه هستند، اظهار کرد: مدیران کل استان در خصوص اختصاص اعتبارات پژوهشی به دستگاه های اجرایی شهرستان همکاری لازم داشته باشند.
رحمان سیدیان، مدیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از اقدامات پژوهشی در سطحح مدارس و آموزش و پرورش گفت: پژوهشکده نانو سقز در سطح استان کردستان بی نظیر است.
علیرضا شریفی، رئیس دانشگاه پیام نور سقز هم بیان کرد: هدف پژوهش کشف حقیقت و پیشرفت جامعه است و پیام نور سقز به عنوان مرکز پیشرو و برگزیده پژوهشی کردستان انتخاب شده است.
ناصح یوسفی، قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی سقز نیز گفت: توجه به مقوله کارآفرینی و کاربردی کردن آموزش ها از اهداف این دانشگاه است.
در ادامه از 31 پژوهشگر برتر ادارات و دانشگاه های شهرستان سقز تجلیل شد. در شهرستان سقز چهار واحد دانشگاهی فعال است که حدود هشت هزار نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند.
از 21 تا 27 آذرماه با شعار پژوهش وتقاضا محور و تجاری سازی؛ زیربنای تولید و اشتغال به نام هفته پژوهش در کشور نامگذاری شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی** انتشار: امید بهمنی
7249/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.