به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه بیت المقدس کردستان، غضنفری در جمع مسئولین و فرماندهان سپاه بیت المقدس کردستان از فرصت هاو چالش های پیش روی جمهوری اسلامی در دوران پسا داعش خبر داد و اظهار کرد: مهمترین دستاورد پایان داعش، از بین رفتن یک دولت تروریستی به مثابه رژیم صهیونیستی در منطقه است.
به گفته وی، گروه تکفیری داعش همه امکانات و عناصر لازم برای تبدیل شدن به دولت را در اختیار داشت و دارای ارتش، ایدئولوژی و سرزمین، ثروت و پشتوانه لازم و کافی بود و اگر شکل و هویت پیدا می کرد تبدیل به غده سرطانی شماره 2 می شد که در نزدیکی مرزهای ایران جولان می داد.
وی افزود: دستاورد بعدی، تقویت ژئوپلیتیک محور مقاومت است بدین معنی که اگر ایران مرزهای زمینی سوریه را به مرزهای عراق متصل کند، از آنجا می تواند به لبنان و سرزمین های اشغالی و همچنین مدیترانه دسترسی پیدا کند و این همان چیزی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن واهمه دارند و از آن به کریدور تهران - بیروت یاد می کنند.
مسئول اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پایان داعش برای جمهوری اسلامی فرصتی برای مذاکرات سیاسی است و با شکست داعش، ایران به عنوان مهمترین بازیگر سیاسی منطقه شناخته شد.
غضنفری گفت: تشکیل یک هسته مقاومت در منطقه دستاورد مهم دیگر شکست داعش است و طی حضور داعش در منطقه در همه مناطق شیعه و سنی نشین، هسته های مقاومت شکل گرفته است.
وی افزود: در کنار همه این دستاورد ها و فرصت ها، تهدیداتی نیز پیش روی جمهوری اسلامی است که می توان به چند نمونه از جمله ادامه داشتن ایدئولوژی و تفکر داعش هنوز است که می تواند در زمان و مکانی دیگر از جامعه اسلامی خود را بروز دهد.
عضنفری ادامه داد: چالش و تهدید دیگر این است که داعش ممکن است خود را به منطقه افغانستان برساند و در آنجا دوباره ظهور پیدا کند چرا که زمزمه هایی مبنی بر تشکیل ارتش خراسان در مرزهای افغانستان به گوش میرسد.
وی گفت: تشکیل ارتش خراسان مرزهای شرقی ایران را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و پس این یک تهدید ملی در شرق کشور است که باید نسبت به آن با حساسیت و هوشیاری بیشتری برخورد کرد.
وی افزود: چالش بعدی جمهوری اسلامی در دوران پسا داعش، اداره پرونده سیاسی سوریه با حضور روسیه است و این امر به مراتب سخت تر از پرونده نظامی سوریه خواهد بود.
گروه موسوم به 'دولت اسلامی در عراق و شام' (داعش) سال 1393 شمسی (2014 میلادی) ورود خود را به شکلی خونین و پر سر و صدا در عراق اعلام کرد.
پس از چندی ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی - تکفیری ادعای تاسیس خلافت کرد و خود را خلیفه خواند.
داعش با خلافتی که با شیوه 'قهر و استیلا' پی ریزی شده بود، با بهره گیری از راهبرد رعب و وحشت تلاش کرد به مطامع شیطانی خود دست پیدا کند.
این گروه تکفیری در راستای هویت سازی جعلی برای خود داعیه احیای خلافت اسلامی را داشت و شیعیان، علویان و مسیحیان و حتی اهل تسنن را در برابر هویت خود تصور می کرد.
حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشورها از داعش منجر به پیشروی میدانی آنها در برهه هایی از زمان شد.
با پیروزی جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی - صهیونیستی در 'ابوکمال' رقم خورد، گروه تکفیری - تروریستی داعش رو به نابودی نهاد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: امید بهمنی
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.