به گزارش ایرنا، برادران بهرام غفاری عصر سه شنبه در آیین راه اندازی ساختمان چند منظوره حمایت از جذامیان کردستان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در ایران تعداد زیادی بیمار جذامی بویژه در نوار شمالی داشتیمف اظهار کرد: اکنون این بیماری در کشور کنترل و مهار شده است.
وی افزود: انجمن حمایت از جذامیان کشور با هدف ارائه خدمات درمانی به بیماران جذامی و کنترل و پیشگیری از این بیماری در شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، تبریز و سنندج تاسیس و راه اندازی شده است.
غفاری تاکید کرد: اگر چه قبل از انقلاب بیماری جذام در کشور شایع بود اما اکنون به همت انجمن بیماران جذامی، این بیماران درمان شده اند و هیچگونه نگرانی از بابت خطر انتقال بیماری به سایر افراد جامعه وجود ندارد.
وی یادآور شد: تنها مشکلی که بیماران جذامی با آن مواجه هستند مشکلات عوارضی و آسیب های جسمی این بیماری است.
مدیرعامل انجمن بیماران جذامی استان کردستان هم در سخنانی گفت: 150 بیمار مبتلا به جذام در این استان شناسایی شده اند که 104 بیمار مستمری بگیر هستند و از سوی این انجمن و خیرین کردستانی حمایت مالی می شوند و مابقی افراد از تمکن مالی بهره مند هستند.
محمد کریمی اضافه کرد: ساختمان انجمن حمایت از بیماران جذامی استان کردستان با زیر بنای 382 متر در 2 طبقه و صرف هزینه 700 میلیون تومانی از محل کمک ها و حمایت های مردمی ساخته شده است.
انجمن حمایت از بیماران جذامی سال 78 با حضور جمعی از خیرین سنندجی تشکیل شد و در 18 مهر سال 79 انجمن حمایت از بیماران جذامی کشور با تاسیس شعبه انجمن حمایتی این بیماران و پذیرش 231 بیمار جذامی در سنندج موافقت کرد.
احداث هفت خانه روستایی در دیواندره، سقز و بانه، بازسازی سرویس های بهداشتی، ایزوگام و تعمیر خانه های بیماران و تامین هزینه ازدواج فرزندان بیماران از خدمات انجمن حمایت بیماران جذامی در استان کردستان است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.