بهزاد شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شکارچی 52 ساله با مراجعه به پاسگاه محیط بانی روستای سولاکان در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، با ابراز ندامت از شکار، سه قطعه کبک، سه عدد قفس نگهداری و سه رشته تور زنده گیری پرندگان را تحویل ماموران این پاسگاه داد.
وی افزود: این شکارچی که نخواست نامش ذکر شود، پس از سال ها شکار پرندگان از این کار پشیمان شده و اینک به جمع دوستداران محیط زیست این شهرستان پیوسته است.
سرپرست حفاظت محیط زیست سقز تاکید کرد: محیط بانان، کبک ها را در منطقه حفاظت شده رها سازی کرده و قفس ها و تورهای زنده گیری پرندگان را نیز امحا کردند.
شریفی یادآور شد: فرهنگ خداحافظی با شکار و شکستن تفنگ در چند سال اخیر در شهرهای مختلف استان کردستان با استقبال گسترده ای از سوی شکارچیان مواجه شد و در این مدت چندین شکارچی با تحویل ادوات، با شکار خداحافظی کردند.
به گفته وی، نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود و بسیاری از گونه های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند شرایط زندگی طبیعی خود را بدست آورند.
منطقه حفاظت شده عبدالرزاق با مساحت بیش از 40 هزار هکتار در 40 کیلومتری شهرستان سقز قرار دارد و در آن انواع حیوانات و پرندگان بومی و مهاجر زیست می کنند که گونه شاخص آن قوچ و میش است.
در این منطقه تاکنون بیش از 350 گونه گیاهی، 80 گونه پرنده و 17 گونه از پستانداران شناسایی شده که لک لک، عقاب طلایی، هما، قرقی، مرغ حق، کبک، قوچ و میش، شغال و میش مرغ از جمله گونه های شاخص و نادر این منطقه است.
شهرستان سقز در 200 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.